۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۰۸۸۰۶
حجت الاسلام راشد یزدی:

برترین عبادت پرهیز از گناه و معصیت و خویشتن داری است

استاد درس اخلاق با بیان این که بالاترین عبادت پرهیز از گناه در عین توانایی انجام آن است، گفت: در ماه مبارک رمضان به شما بنیه ای عطا شده که با تکیه بر آن می توانید از گناه دوری کنید.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی، استاد درس اخلاق امشب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که روزه انسان را متقی کرده و حافظ نفس او در برابر هوای نفسانی است، گفت: ماه رمضان ماه جنگ با خویشتن بود که سبب شد انسان یک ماه تمرین خویشتن داری کند.

وی با بیان این که انسان مطیع غرائز و هواهای نفسانی یک ماه تمرین خویشتن داری در برابر غرائز سرکش کرده و توان مبارزه با هوای های نفسانی را پیدا کردند، تصریح کرد: بی شک علیه خویشتن جنگ کردن ساده و آسان نیست و هر آنکس که بر غرائز سرکش خود فائق بیاید از هر انسانی شجاع تر است.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که این یک ماه روزه داری و عبادت، سبب می شود تا انسان یکسال خود را در برابر ناشایسته های هستی حفاظت کرده و این مقاومت و ایستادگی جز با ممارست و تمرین مداوم و مستمر ممکن نمی شود، خاطر نشان کرد: ماه رمضان گود زورخانه ای است که انسان را آماده می کند تا حرام نخورد.

استاد درس اخلاق با بیان این که نماز توام با ارتکاب به فساد و فحشا روح و معنویتی به دنبال ندارد، بیان کرد: اگر نماز انسان به درستی به جا آورده شود انسان را از زشتی و پلیدی دور می کند.

وی با بیان این که اگر واقعا از همه جوانب روزه دار بودید پرهیزگار، متقی و مسلط بر نفس می شوید، یادآور شد: در غیر اینصورت آثار آن در زندگیتان متبلور نمی شود؛ در حقیقت روزه تنها به دوری از مبطلات آن نیست بلکه اگر پس از رمضان احساس تغییر و تحولی در روحتان نکردید آن روزه مقبول واقع نشده است.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که پرهیز از گناه از انجام ثواب مرتبه بالاتری دارد، خاطر نشان کرد: بنا به فرمایش امام زین العابدین(ع) عابدترین مردم آن کسی است که آنچه خداوند حرام کرده انجام نمی دهد نه کسی که به گوشه ای برای عبادت شبانه روزی رفته  و از خانواده و زندگی خود دور افتاده است.

استاد درس اخلاق با بیان این که بالاترین عبادت پرهیز از گناه در عین توانایی انجام آن است، گفت: در ماه مبارک رمضان به شما بنیه ای عطا شده که با تکیه بر آن می توانید اکنون پس از یک ماه روزه داری از گناه دوری کنید همانطور که حضرت یوسف به نزد خداوند متعال پناه برد  و اینگونه از شر شیطان ملعون نجات پیدا کرد که اگر اینگونه از گناه، فساد و فحشا دوری کردید چشمه های حکمت از دل و زبانتان جاری می شود./864/ پ۲۰۲/ج۱

 

 

ارسال نظرات