۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۰۶۷۱۶
آیت الله قرهی:

تکبر و غرور سبب سقوط انسان است

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) گفت: هر کس حتی لحظه‌ای به خود مغرور شده و تصور کند مقام یا شخصیتی پیدا کرده، همان لحظه، لحظه سقوط او است.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در مراسمی که شامگاه سه شنبه 30 خرداد مصادف با 25 رمضان در مهدیه قائم المنتظر(عج) برگزار شد، گفت: اگر خداوند متعال کسی را دوست داشته باشد و او خطایی کرده باشد، ممکن است در همین دنیا، به واسطه‌ رزق تنگ یا بیماری، به سختی مبتلا کند تا از گناه پاک شود، اما بدانیم اکثر عذاب‌ها به خاطر حق‌الناس است.

وی افزود: هر کس درپی عیب‌جویی برادر مؤمنش باشد، تا به وسیله آن بتواند روزی او را سرزنش کند، مشمول این آیه شریفه‌ در قرآن کریم می‌شود "کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع پیدا کند عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت خواهد بود".

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) ابراز داشت: مجازات عیب‌جویی برادر مؤمن نه تنها در آخرت بلکه در همین دنیا نیز وجود دارد که از موارد این عذاب‌ها در دنیا تنگی معاش و حاکم شدن ظالم است؛ پس این‌طور نیست که عذاب فقط در آخرت باشد، ابتدا در دنیا و بعد در آخرت است.

وی اظهار داشت: اگر کسی گناهی مرتکب شد، وظیفه ما این است که آبروی او را حفظ کنیم، وقتی خطایی از کسی دیدیم نباید همه جا مطرح کنیم؛ چون حق‌الناس است و سبب گرفتاری انسان می‌شود.

آیت الله قرهی با اشاره به اینکه اگر به حال خود واگذار شویم بدبخت می‌شویم، عنوان کرد: اگر یک لحظه حتی به علم خود واگذار شویم، بدبختیم. فقیر، غنی، جاهل یا عالم هر کسی که به خودش واگذار شود، بیچاره شده و سقوط می‌کند. هر کس حتی لحظه‌ای مغرور شده و تصور کند کسی شده یا مقامی پیدا کرده، همان لحظه سقوط می‌کند.

وی بیان داشت: اگر کسی عیب کسی را بگوید در دنیا و آخرت دچار عذاب می‌شود، چون خداوند رحمان به بندگانش محبت دارد و هیچ‌گاه دوست ندارد آبروی بندگانش برود، بنابراین میان انسان‌ها باید مودت و محبت وجود داشته باشد. اسلام، دین سلم و دوستی است.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در ادامه افزود: خدا یهود ملعون را لعنت کند که گروهی مانند داعش را در میان مسلمین و با لفظ لا اله الا الله و محمد رسول الله، تشکیل داده‌اند تا حواس‌ها اصلاً به سمت فلسطین نرود. چند سالی است که اصلاً حواس‌ها متوجه فلسطین نیست و فقط به داعش می‌پردازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: داعش را در میان مسلمانان و با آن دو عبارت مقدس علم کردند و با کارهایی از قبیل جهاد نکاح، فروش اعضاء و جوارح بچه‌های کوچک و برخورد با زنان به عنوان برده، آن هم در دروان به اصطلاح متمدن امروز، فحشا و فسق و فجور را گسترش می‌دهند. غربی‌های ملعون هم از آنها حمایت می‌کنند‌ چون خودشان این‌ها را درست کردند تا در میان مسلمانان اختلاف بیاندازند و آنها را به خود مشغول کنند./966/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات