۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۰۶۶۲۴
مدیر کل امور بانوان استانداری تهران:

آمادگی خیرین برای اشتغالزایی زنان آسیب دیده

شارقی از اعلام آمادگی ۳۰ نفر از خیرین جهت همکاری با استانداری تهران جهت اشتغالزایی زنان آسیب دیده خبر دادو گفت: تهران بیشتر از این ظرفیت دارد و ما می توانیم بهره برداری بیشتری در این زمینه از خیرین کنیم.
اشتغال

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، ثریا شارقی، مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در خصوص تفاهم‌نامه سه‌جانبه با خیرین جهت اشتغالزایی زنان آسیب دیده گفت: پیشنهاد همکاری با خیرین در جهت اشتغالزایی زنان آسیب دیده یکی از مصوبات کارگروه اشتغال استانداری تهران بود. نشستی در این زمینه با جمعی از خیرین و مدیران موسسات خیریه داشتیم که در این جلسه این بحث مورد بررسی قرار گرفت لذا خیرینی که علاقمند به اشتغالزایی هستند می توانند در تفاهم سه جانبه با استانداری تهران و یکی از ادارات مرتبط وارد شوند.

وی بیان کرد: قرار شد ما به جای اینکه وام ها و تسهیلات را به افراد دهیم این تسهیلات را به خیرین علاقه مند به کارآفرینی اعطا کنیم تا آنها خودشان افراد را جذب و تسهیلات لازم را برای اشتغالزایی آنهافراهم کنند.

شارقی نیاز نداشتن به ضامن برای دریافت تسهیلات را یکی از مزایای همکاری با خیرین برای اشتغالزایی زنان آسیب دیده خواند و تصریح کرد: با این شیوه زنان آسیب دیده برای شروع کار جدید مشکلی نخواهند داشت و یا با کمترین مشکل روبرو خواهند کرد.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که افراد و خیرین علاقه مند به این کارها را جذب کنیم تا بتوانیم یک مقدار با تمرکز و تنوع بیشتر کارها را پیش ببریم.

وی اذعان کرد: قرار است ما یک سری اقدامات و برنامه های آموزشی برای تنوع و فروش داشته باشیم  لذا به جای اینکه تک تک افراد را آموزش دهیم، گروه خیرین را تحت آموزش قرار خواهیم داد تا آموزش ها از طریق آنها به افراد منتقل شود. در واقع این اقدام ما به شبکه های اشتغالزایی تبدیل خواهد شد.

شارقی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که رویکردها و روش های خیرین را تغییر دهیم، افزود: از اینکه خیرین ماهی بگیرند و به دست افراد بدهند ،خودشان ماهیگیری به افراد را بیاموزند و موقعیت خیرین از اعانه دادن به دیگران تغییر کند.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در ادامه اظهار کرد: اگر ما بتوانیم این جو و علاقه‌مندی را در خیرین ایجاد کنیم و آنها به این سمت و سو گرایش یابند ،یک مقدار بار مسئولیت دولت کاهش می یابد و همچنین در کاهش آسیب های اجتماعی نیز بسیار موثر است.

وی از اعلام آمادگی 30 نفر از خیرین جهت همکاری با استانداری تهران جهت اشتغالزایی زنان آسیب دیده خبر داد و افزود: تهران بیشتر از این ظرفیت دارد و ما می توانیم بهره برداری بیشتری در این زمینه از خیرین داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم خوب ساماندهی و برنامه ریزی کنیم ،نتیجه خوبی هم به دست می آوریم، ما می توانیم زنان زندانی آزاد شده را تحت پوشش قرار دهیم./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات