۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۰۵۳۴۳
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

عقلانیت شاخص اصلی انقلابی‌گری است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آتش به اختيار در حوزه فرهنگي، يعني حرکت جريان انقلابي و جبهه جوانان مومن و انقلابي بر مبناي عقلانيت و وظیفه شناسی است.
سيد جواد ساداتي نژاد

سيد جواد ساداتي نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان،  با اشاره به اينكه دغدغه فرهنگي، يكي از اصلي ترين دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب است كه در گذشته نيز به آن اشاره كرده است، گفت: تأکیدات فرهنگي رهبر معظم انقلاب به حدي زياد است كه كتابي تحت عنوان كتاب دغدغه هاي فرهنگي چاپ و منتشر شد كه دغدغه هاي رهبري در حوزه فرهنگ در اين كتاب به طور كامل جمع، آوري شده است.

وي افزود: اهميت موضوع فرهنگي به حدي است كه رهبر معظم انقلاب مي فرمايد حتي اگر شب‌ها از دغدغه فرهنگي نخوابيم جا دارد كه اين امر بيانگر اين است كه جايگاه فرهنگ در گفتمان رهبري چه جايگاهي است و به همين دليل است كه معظم له مي فرمايد، فرهنگ مانند هوا است و اگر نباشد تنفس دچار اختلال است؛ بنابراين اگر بيشترين امكانات و تكنولوژي‌ها را داشته باشيم اما فضايي براي تنفس وجود نداشته باشد، در چنين فضايي فرهيخته ترين انسانها هم نمي‌توانند به حيات خود ادامه دهند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه، جايگاه فرهنگ در نگاه رهبري جايگاه ويژه اي است، اظهار داشت: آنچه كه ما در فضاي فرهنگي با آن روبه‌رو هستيم و رهبر معظم انقلاب نيز از آن به عنوان ناتوي فرهنگي نام برد، تلاش‌ دشمن است که می خواهد کشور را با نفوذ فرهنگي به چالش بكشانند و به سوي فروپاشي ببرند.

ساداتي نژاد ادامه داد: در توسعه فرهنگي تلاش مي‌كنند تا اين حوزه را به انحراف و استحاله فرهنگي بكشانند كه در صورت تحقق چنين امري، اولين جايي كه ضربه خواهد آرمان‌هاي جامعه است و جامعه اي كه آرمان‌هاي نداشته باشد و يا آرمان‌هاي آن منحرف شود بالنده نخواهد بود.

وي با اشاره به تأكيد رهبري در بحث هسته هاي فرهنگي و كارهاي جهادي كه بايد در حوزه فرهنگ انجام شود، عنوان كرد: اين فرمايش رهبر معظم انقلاب، بيانگر  اين است كه ما در حوزه فرهنگي دچار ضعف هايي هستيم كه اين بخش‌ها بايد به صورت موزائيكي در حوزه فرهنگ فعاليت كند.

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: اگر رهبري از واژه آتش به اختيار استفاده مي‌كند براي اين است كه آتش به اختيار در چارچوب فرهنگ تعريف مي شود و از  نگاه رهبري به فرهنگ اين گونه نتيجه گرفته مي شود كه هر كس در هر مكاني فعاليت دارد وظيفه خودش را بايد به شکل مطلوبی انجام دهد.

ساداتي نژاد گفت: رهبر معظم قبلا نيز اعلام كرده است، هركس در هركجا فعاليت مي‌كند كار خودش را درست انجام دهد و اين يعني يك اتفاق موزائيكي در حوزه فرهنگ دانشجويي و دانشگاهي و غير دانشگاهي تا هركس در حوزه فرهنگ، كار خودش را درست انجام دهد.

به گفته وي اين نگاه موزائيكي زماني اتفاق خواهد افتاد كه ما در حوزه فرماندهي دچار مشكلاتي باشيم و آتش به اختيار به اين معني است كه فرماندهي نتوانسته كارش را درست انجام دهد و من براي برطرف شدن اين مشكل، معضل و يا چالش بايد كارم را درست انجام دهم و تلاش كنم تا نواقص را هم پوشش بدهم.

ساداتي نژاد با تأكيد بر تقويت چتر فرهنگي جامعه گفت: براي فعاليت‌هاي فرهنگي خود بايد يك اردوي جهادي، يك حركت جهادي و يا هسته هاي جهادي خودجوش با استفاده از جايگاه خود در محله و مسجد و منطقه با محور هيأت مذهبي فعاليت كنند و مسير فعاليت فرهنگي اسلامي فعال خود جوش را بتوانند مشكلاتي را كه در آن ديده شده را با يك نگاه موزائيكي پوشش دهند.

وي با اشاره به اينكه حلقه ديگري كه به اين بحث فرهنگي متصل است حلقه‌اي است كه رهبري در جمع دانشجويان گفت، افزود: اين حلقه بحث انقلابي‌گري و عقلانيت است، چرا كه رهبر معظم انقلاب نيز در مورد جوانان مومن انقلابي توصيه كرد قدر جوانان مومن و انقلابي در كشور دانسته شود چون آنهايي در بزنگاه ها و در زمان چالش ها پاي كار هستند جوانان مومن و انقلابي هستند.

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي گفت: در كنار اين يك بحث، بحث عقلانيت را مطرح كردند تا آن را نقطه مقابل انقلابي گري قرار دهند و اينگونه القاء كنند كه خيلي از كارها عقلانيت بر آن حاكم نيست و كار بايد عقلاني و براساس عقلانيت صحيح است نه كار انقلابي‌گري تا از اين طريق شبهه ايجاد كنند و انحراف درست كنند، اما رهبري در سخنراني خود آن را خنثي كرد كه انقلابي‌گري اتفاقا كار عقلاني است و انقلابي‌گري بر مبناي عقلانيت است.

ساداتي نژاد ادامه داد: وقتي گفته مي‌شود شخصي انقلابي است، حركت انقلابي و يا انقلابي گري، يعني كاري كه يكي از اصول آن بر مبناي عقلانيت باشد، بنابراين انحرافي كه درست كرده بودند، رهبري آن را خنثي كرد و اعلام كرد يكي از شاخص هاي انقلابي گري حركت بر مبناي عقلانيت است.

وي افزود: زماني كه از واژه آتش به اختيار استفاده مي‌كنيم، يعني آتش به اختيار در حوزه فرهنگي، يعني جريان انقلابي، يعني جبهه جوانان مومن و انقلابي كه يكي از محورهاي اصلي آن، حركت بر مبناي عقلانيت در كنار اسلاميت و عشق و دلدادگي است تا جريان  آتش به اختيار در حوزه فرهنگي حركت كند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه برخي شبهه مي‌كنند و آن را هرج و مرج مي دانند، گفت:  نه اينگونه نيست،  بلكه اينها حلقه هاي ناپيوسته جبهه نيروهاي مومن انقلابي و نگاه انقلابي‌گري در حوزه فرهنگ است كه به دليل آشفتگي فرهنگي است كه متوليان فرهنگ كار خودشان را درست انجام نمي دهند، اين آتش به اختياركه بر مبناي عقلانيت است بتواند ضعف‌هاي حوزه فرهنگي را برطرف كند.

ساداتي‌نژاد در پایان سخنانش گفت: وقتي مي گوييم در حوزه فرهنگي بايد آتش به اختيار حركت كرد به دليل ضعفي است كه رهبري مي‌فرمايد وجود دارد و اين ضعف را آتش به اختيار فعال در صحنه با استفاده از مباني ديني و با نگاه انقلابي و جهادي و براساس عقلانيت پوشش می دهد./1307/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات