۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۰۴۵۵۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

برخورد با مفاسد اقتصادی لازمه رشد اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در لرستان برخورد با مفاسد اقتصادی را لازمه رشد اقتصادی خواند و گفت: برای تبیین این مهم مسؤولان باید مسؤولیتها را امنیت الهی بدانند و در حفظ این امانت تلاش کنند.
رونق اقتصادی

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده وی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت سیره اقتصادی امام علی(ع) بیان داشت: کنترل اخلاقی و عملی کارگزاران و مسؤولان ‌از سیاستها و برنامه‌های اقتصادی امام علی(ع) بود.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای اجرای سیاستهای اقتصادی خویش راه پند و موعظه را در پیش گرفت، افزود: این حضرت در جهت رونق و رشد اقتصادی کارگزاران را پند و نصیحت می کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اثربخش بودن پند و موعظه در هر زمینه ای خاطرنشان کرد: ‌از روشهای کنترل اخلاقی مدیران و مسؤولان در دین اسلام، روش موعظه است.

وی با اشاره به سفارش امام علی(ع) خطاب به مسؤولان یادآور شد: مسؤولیت و منصب امانت الهی است و رسیدن به جایگاه و هر مقامی برای خدمت به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: مشکلات جامعه در هر زمینه ای به ویژه در عرصه فرهنگی و اقتصادی زمانی برطرف می شود که خدمت به مردم سرلوحه کار همگی قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مسؤولان به امانت بودن مسؤولیتها خاطرنشان کرد: تلاش کردن در خدمت رسانی به مردم، مسؤولیت پذیری، پرهیز از خیانت و سیاست‌ زدگی از جمله مواردی است که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خرم آباد دوری از نیرنگ و فریبکاری، دروغ و اختلاس را لازمه پیشرفت در زمینه های گوناگون دانست و گفت: زمانی شاهد رشد اقتصادی خواهیم شد که جلوی مفاسد اقتصادی گرفته شود.

وی پایبندی به عهد و پیمان مسؤولان را از دیگر مواردی بیان کرد که باید در اولویت برنامه های مسؤولان قرار گیرد و افزود: این مهم مورد مستحکم شدن پیوند اجتماعی خواهد شد و ضرورتی انکارناپذیر است./۳۰۲/۹۴۵۹/ب۱

ارسال نظرات