۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۳۷۱
آیت الله قرهی:

نماز اول وقت باید از روی عشق به خدا باشد

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) گفت: وقتی شخصی برای رفع گرفتاری نماز اول وقت خواند، عبادت او از نوع دنیوی است. بهتر است نماز اول وقت از روی عشق به خدا باشد.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه امام مهدی(عج)، در مراسمی که شب گذشته به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مهدیه قائم المنتظر(عج) برگزار شد، گفت: به قول یکی از عرفا گاهی تا حدی به دنیا مشغول می‌ شویم که عبادت ‌هایمان هم دنیوی می ‌شود؛ نماز، روزه‌ ما نیز دنیوی می‌شود و می ‌گوییم اگر فلان حاجتم را گرفتم، در این امر معنوی را انجام می ‌دهم.

وی در ادامه افزود: بعضی از اولیا دستور العملی داده ‌اند که بعضی‌ ها که مشکل سختی داشتند و گره کوری در کارشان افتاده چند راه رفع آن وجود دارد که یکی از آن‌ ها نماز اول وقت است. نماز اول وقت، نماز امام زمان(عج) است و حضرت حجت(عج) هر جا که باشد، نماز اول وقت می‌ خواند.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) گفت: وقتی شخصی برای رفع گرفتاری نماز اول وقت خواند، همین می شود که عبادت او از نوع دنیوی است. خوب است که انسان بدون توجه به داشتن یا نداشتن مشکل، نماز اول وقت بخواند و بگوید: خدایا، من به عشق تو نماز می‌ خوانم حتی اگر مشکلات زیادی سر راهم باشد.

وی در باب رحمت خدا به منافق و کفار اظهار داشت: خداوند با منافق «اشداء علی الکفّار» برخورد می کند؛ این مطلب برای رؤسای کفّار هست که می‌ دانند و عامد هستند و در باب عفو و رحمت، خدای متعال باب رحمتش را فقط بر منافق بسته، چون منافق بد بازی می ‌کند.

آیت الله قرهی ابراز داشت: بعضی‌ جاهل هستند که متوجه شده و برمی‌ گردند. برخی کافر هستند که تکلیفشان معلوم است. اما منافق بد بازی می‌ کند و به خاطر این بازی کردن با اعتقادات و زندگی مردم، با دیگران فرق می ‌کند؛ منافق می‌ داند و به کار پلیدش آگاه است.

وی در ادامه گفت: به قول آیت‌الله مولوی قندهاری یکی از کسانی که وقتی از دنیا می ‌رود، هیچ حساب و کتاب و سؤالی در قبر از او نمی‌ کنند، مستقیم او را در جهنّم و آن هم پایین‌ ترین درجه می‌برند، منافقین و از جمله آن ها، مسعود رجوی است؛ این‌ها نه برزخ دارند و نه قیامت.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) ابراز داشت: عالم برزخ، عذاب را کم می‌ کند. حضرت فاطمه(س) فرمود: پروردگار عالم رحیم‌ تر از آن است که بخواهد بنده ‌ای را دوبار عذاب کند؛ یا او را در دنیا عذاب وارد می ‌کند، مانند مریضی، مشکلات و یا در عالم برزخ، براساس این که به هر حال باید تصفیه شود، عذاب می‌ کند و یا در آخرت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مواردی که در قرآن برای جهنمیان، «خالدین فیها ابداً» آورده، برای منافقین است. منافق همیشه در جهنم است. بنابراین به سران گروهک منافقین و همچنین منافقینی که دوره پیامبر(ص) بودند به هیچ عنوان عفو نمی‌ خورد و هیچ موقع از جهنم بیرون نمی‌ آیند و همیشه در آن جا هستند./202/966/ب1

ارسال نظرات