۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۰۴۰۶۴
امام جمعه شهرضا:

روحیه انقلابی، مهمترین میراث امام راحل برای نسل امروز است

امام جمعه شهرضا گفت: مهمترین میراث امام راحل برای نسل امروز روحیه انقلابی است، اگر بخواهیم نعمت انقلاب اسلامی حفظ شود باید این میراث گرانقدر را حفظ کنیم.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در مسجد صدیقه طاهره(س) شهرضا در جمع مردم این شهرستان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای کسب ملکه تقوا است باید دقت کنیم تا ثمره روزه داری ما توجه بیشتر به احکام و آداب اسلامی باشد.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم صراحتاً می‌فرماید آنچه که در زندگی انسانها وجود دارد نعمتی از نعمتهای الهی است، شکر نعمتها باعث افزایش آنها و کفران نعمت باعث از بین رفتن آنها می‌شود، نعمت سلامتی که به انسان توفیق انجام اعمال عبادی مثل روزه داری را می‌دهد و نعمت امنیت دو نعمت بسیار بزرگ خداوند است که باید برای اعطای آنها شکرگزار باشیم.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: مهمترین هدف آمریکا و همپیمانان او در منطقه از بین بردن امنیت است، آنها می‌خواهند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند و امنیت کشور را تحت الشعاع قرار دهند در حالی که تاکنون با هوشیاری فرمانده معظم کل قوا و نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی شکست خورده‌اند.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: در روز چهارشنبه ترویستهای داعشی که دست پرورده آمریکا و متحدانش هستند به دو منطقه حساس در کشور حمله کردند، آنها قصد داشتند مراکز مردمی نظام یعنی حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی را هدف حملات خود قرار دهند امام شکست خوردند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام کار خود شعار مرگ بر آمریکا سر دادند زیرا همه این توطئه‌ها در آمریکا طراحی و برنامه ریزی می‌شود؛ آنان بارها قصد داشته‌اند تا امنیت و آرامش مردم کشور ما را بین ببرند اما موفق نشده‌اند، ما هم باید به شکرانه این نعمت الهی و موقعیتی که به فضل خداوند و به برکت نظام اسلامی نصیبمان شده است، در روزها و ساعاتی از ماه مبارک رمضان که دعاها بیشتر مستجاب می‌شود، برای عاملان ایجا دامنیت دعا کنیم.

امام جمعه شهرضا گفت: سفر ترامپ به منطقه خاورمیانه سبب شد تا ناتوی عربی از بین برود، نتش سیاسی بین عربستان و قطر ایجاد شود و گروه‌های تروریستی فعالتر شوند؛ ما باید هوشیار باشیم و باتوجه به این نکته که همه مشکلات ما ناشی از دسیسه‌های آمریکا و اسراییل است، مراقب اقدامات خصمانه آنها باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره)، عنوان کرد: راه، یاد و تفکر امام خمینی(ره) همیشه مورد نیاز ما است، باید تفکر امام راحل را زنده نگه داریم؛ مهمترین میراث امام راحل برای نسل امروز روحیه انقلابی است، اگر بخواهیم نعمت انقلاب اسلامی حفظ شود هم باید این میراث گرانقدر را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: بعضی افراد عقیده دارند که چالش با ابرقدرتهای جهان هزینه‌هایی به دنبال دارد اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند سازش با ابرقدرتها نیز هزینه‌هایی به همراه دارد که فراموشی یاد و نام شهیدان و نقش آنها در جامعه و فراموشی آرمانهای انقلاب مهمترین آنها است.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: آن حضرت اسوه کرامت، بخشش، عبادت و زهد بودند، در مراسمهایی که برای بزرگداشت ایشان برگزار می‌شود باید اخلاق و معارف آن حضرت تبیین و ترویج شود.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: جامعه بیش از هرچیزی به اخلاق و مرام اهل بیت(ع) نیاز دارد، باید رفتار اهل بیت(ع) را برای مردم به ویژه نسل جوان جامعه تبیین کنیم تا به این وسیله بهترین وشیوه رفتار، به عناون الگوی افراد در جامعه نهادینه شود./۲۰۲/۸۶۸/ب۱

ارسال نظرات