۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۰۳۰۴۶
مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی:

هدف امام خمینی همه انسان ها را در بر می گرفت

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه امام راحل به هدف، مسیر، امت و خدای خود ایمان داشت، گفت: امام قلب میلیون ها مسلمان را تسخیر کرد و هدفشان فراگیر بود و تمام انسان ها را در برمی گرفت.
حجت الاسلام مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی و امام جمعه موقت بیرجند شامگاه یکشنبه در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بیرجند اظهار داشت: امام(ره) تنها یک پدیده فکری نبود بلکه یکی از سازندگان تاریخ معاصر بودند.

وی با بیان اینکه اگر از دین به درستی استفاده شود آن وقت این دین عنصری فعال و موثر در برانگیختن ملت هاست، گفت: اعتبار بخشیدن دوباره ملت ایران و متوقف کردن دشمنی و بی حرمتی به شخصیت مذهبی که رژیم گذشته درصدد بی ارزش کردن آن بود از دستاوردهای امام است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی افزود: امام(ره) این اصل را ثابت کرد که مستضعفان بر مستکبران می توانند پیروز شوند، امام راحل با تمام وجود در مقابل قوای استکبار جهانی ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: مهم ترین اقدام امام حفاظت از اسلامی ماندن انقلاب اسلامی بعد از پیروزی بود، امام نظامی را تعریف کردند که اسلامیت این نظام را تضمین کند.

وی با بیان اینکه ایجاد وحدت کلمه و به میدان آوردن مردم با تکیه به نیروهای جوان از دیگر دستاوردهای امام بود، ادامه داد: رمز موفقیت امام راحل این بود که با تکیه بر مردم مسلمان گروه های مقاومت را تشکیل دادند و از آن ها کمک گرفتند.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: استفاده از کادرهای نظامی و مقاومت سبب شد غربی ها در تحلیل های خود دچار شکست شوند.

حجت الاسلام مشرفی اظهار کرد: امام راحل با این انقلاب در یک مسیر بودن دین و سیاست را ثابت کردند، امام نخستین رهبر مذهبی بود که دین، فرهنگ و سیاست را با هم به کار گرفته است و به همین دلیل این نهضت امام ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه ارتباط عمیق و به میدان آوردن جوانان از جمله ویژگی های امام بود، افزود: نفوذ کلام امام راحل در جهان اسلام فراتر از مرزهای جغرافیایی بود و شخصیت امام تاثیر عمیقی بر امت اسلامی داشته است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امام راحل به هدف، مسیر و امت و خدای خود ایمان داشت، گفت: امام راحل قلب میلیون ها مسلمان را تسخیر کردند، هدف امام فراگیر بود و تمام انسان ها را در برمی گرفت.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه امام 5 دستاورد بزرگ را به نمایش گذاشتند، عنوان کرد: به نمایش گذاشتن ظرفیت عظیم دین و کارکرد اسلام، به نمایش گذاشتن اثربخشی و وحدت کلمه و اتحاد امت، حیرت انگیز بودن توان انسانی که متصل به خدا باشد، به نمایش گذاشتن پوشالی بودن و ضعف واقعی قدرت ها و اثبات کردن دست یافتنی بودن حکومت عدل جهانی به تمام انسان ها این دستاوردهای امام بود.

وی گفت: امروز جای یک دوره کامل امام شناسی در حوزه های علمیه خالی است، بدون برگزاری این دوره کامل در نهادی که عهده دار تربیت عالمان دینی و مجاهد است نمی توانیم به نتیجه ای دست پیدا کرد.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی افزود: اثبات اسلام ناب محمدی(ص) و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به استکبار، اعتقاد به اراده مردم، حمایت از محرومان و مستضعفان، قرار داشتن در جبهه مخالف مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و نفی سلطه پذیری و وحدت ملی و توجه به توطئه های تفرقه افکن 7 اصلی است که مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام در سال 94 بیان کردند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه حفظ دستاوردهای امام و شهدا از جمله وظایف ما است، تصریح کرد: پذیرفتنی نیست که مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی ایران تکیه بزند و اجازه بدهد فرهنگ غربی در قالب های مختلف وارد کشور شود و تمام دستاوردهایی که مردم به دست آوردند را از دست بدهند./۲۰۲/۸۸۰/ب۱

ارسال نظرات