۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۰۲۸۰۱
مسؤول امور روحانيون سپاه ۱۵ خرداد؛

قيام ۱۵ خرداد سرآغاز انقلاب اسلامي بود

حجت السلام عبدالله پور با بيان اينكه آغاز انقلاب اسلامي، ‌قيام ۱۵ خرداد ۴۲ بود، گفت: انقلاب ما حاصل مديريت ولايت فقيه و بابصيرتان ‌بود، خودباوري، خداباوري و مردم باوري امام هم زمينه ساز پيروزي انقلاب اسلامي شد.
حجت الاسلام حسین عبدالله پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام حسين عبدالله پور مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه 15 خرداد ظهر امروز در آستانه سالروز ارتحال امام خميني(ره) و قيام خونين 15 خرداد در حسينه شهداي اين شهرستان با بيان اينكه استارت انقلاب بزرگ اسلامي در 15 خرداد سال 1342 زده شد، گفت: انقلاب ما حاصل مديريت ولايت فقيه و پيرواني كه پاي ولايت ايستادند و بصيرت داشتند،‌ بود.

وي بيان صفات گوناگون از زبان رهبري در وصف امام خميني(ره) را نشان از ابعاد گسترده آن امام دانست و خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب بارها آن امام را "عبدصالح" و "امام امت" خطاب كردند.

مسؤول امور روحانيون سپاه قرچك با اشاره به آيات قرآن كريم، عبد صالح را كسي دانست كه كمترين روزنه اشتباه را داشته باشد و تصريح كرد: امام امت به معني اين است كه اين امت را بشناسيد كه چه امامي را از درون خود تحويل جامعه داده است.

وي با توجه به باورهاي بي بديل امام، خودباوري، خداباوري و مردم باوري ايشان را زمينه ساز پيروزي و پيشرفت انقلاب اسلامي دانست و افزود: امام خود را خوب شناخت، به خدا ايمان و به توانايي هاي خود اعتماد داشت، جامعه اسلامي هم به هيچ سخن امام ترديدي نداشت، خود باوري امام كم نظير بود.

كارشناس ديني با بيان اينكه امام حتي در شرايط تنهايي هم به خدا باور داشت، اضافه كرد: هيچ گاه در شرايط مختلف از باور امام به خدا كاسته نمي‌شد، خدا باوريش متزلزل نمي‌شد، خدا باوري امام به جامعه منتقل شد، گسترش يافت و شهداي انقلاب اسلامي هم درس گرفته از همين كار امام بودند.

وي با اظهار اينكه امت باوري امام قابل تحسين بود، ابراز كرد: امام به مردم شك نداشت كه پاي دين و نظام مي ايستند.

حجت السلام عبدالله پور در پايان با بیان اينكه اين باور ها به امام قاطعيت، شجاعت و استقامت مي داد، يادآور شد: يكي از بركات اين نهضت و از خصوصيات آن امام فرزانه همين بود كه ايشان لحظه ها را به حساب ‌آورد و مردم را حساس كرد تا بفهميند در زمانه چه مي گذرد./202/804/ب1

ارسال نظرات