۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۰۲۷۶۹
امام جمعه شهرضا:

زندگی امام خمینی سرمشق همه مسؤولان نظام باشد

امام جمعه شهرضا گفت: زندگی امام خمینی(ره) باید سرلوحه کار مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باشد و مسؤولان باید تمام تلاش خود را در زمینه خدمات رسانی به مردم انجام دهند.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات اسلامی در روز قیامت زلزله‌ای به وجود می‌آید که هر چه درون زمین است بیرون می‌ریزد، این زلزله برخلاف زلزله‌های دنیا که در یک منقطه اتفاق می‌افتد، همه‌گیر است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به دنبال ظلم، بی‌عدالتی، بی‌بندوباری و فساد و فشاری که به مردم به جامعه وارد شد، به وجود آمد و کینه‌های درونی مردم از آن وضعیت به فریادهایی تبدیل شد که در نهایت آن فریادها منجر به ایجاد و در نهایت پیروزی انقلاب شد.

امام جمعه شهرضا، امام خمینی(ره) را مهمترین عامل رهبری و ایجاد کننده انقلاب برشمرد و افزود: وجود امام خمینی(ره) در جریان این حرکت سبب به وجود آمدن انقلاب شد، فریادها و مشت‌های گره کرده مردم حاکمیت را مجبور کرد اداره کشور را رها کند و به دست دیگران بسپارد.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: فریادها در بهمن 57 تبدیل به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، در هر حکومتی ظلم و فساد و تباهی باشد، مردم تحمل نمی‌کنند و فریاد می‌زنند تا کسی به فریاد آنها برسد.

وی با اشاره به برخی از جریانات مبارزات امام خمینی(ره) در فاصله سالهای 41 تا 43 بیان کرد: امام راحل در آن سالها حرکت انقلاب را آغاز کردند و بعد از آغاز حرکت انقلابی، ایشان به ترکیه، عراق و فرانسه تبعید شدند و تا زمان پیروزی انقلاب در تبعید بودند؛ امروز بعد از همه آن رنجها و تلاشها، انقلاب امانتی است که به دست ما سپرده شده و باید از آن حفاظت و حراست کنیم.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: مردم همانطور که 8 سال جنگ تحمیلی را اداره کردند، از انقلاب اسلامی نیز محافظت می‌کنند، وفاداری آنها به اسلام و انقلاب به اندازه‌ای است که هنوز هم شهیدانی را تقدیم انقلاب می‌کنند؛ مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تلاش ها و رنج های زیادی را متحمل شدند، تمامی تلاش های امام راحل و مردم برای صیانت از حریم اسلام و  اقامه احکام فراموش شده آن بوده است.

وی بیان کرد: امام(ره) و انقلاب دو پدیده جدانشدنی هستند و در هر جایی که نام انقلاب اسلامی برده می شود، نام امام خمینی(ره) به ذهن متبادر می شود؛ زندگی امام خمینی(ره) باید سرلوحه کار مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باشد و مسؤولان باید تمام تلاش خود را در زمینه خدمات رسانی به مردم انجام دهند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: باید نسل های دوم و سوم انقلاب، تاریخ دوران پیروزی و مبارزات انقلابی مردم را مطالعه کنند تا با فداکاری هایی که  آن ها برای حفظ اصول و مبانی انقلاب داشته اند آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن ۲ واقعه تاریخی ۱۴ و ۱۵ خرداد، بیان کرد: روز 15 خرداد در واقع یک بخش بسیار مهم و بی نظیر از تاریخ انقلاب است که برای همیشه ماندگار خواهد ماند؛ مردم همه ساله تلاش می‌کنند با بزرگداشت این روز از تلاشها و خدمات مردم آن زمان قدردانی کند؛ روز ۱۴ خرداد نیز یادآور سالروز رحلت امام خمینی(ره) است، همانگونه که رهبری انقلاب فرموده‌اند، امام راحل دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزگار، حکیمی سیاستمدار، مؤمنی نو اندیش و عارفی شجاع و هوشمند، فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بودند که یاد و نام ایشان برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: افراد زیادی با نام و یاد امام راحل(ره) به اسلام گرویدند، حیات و وفات و آثار ایشان سرشار از برکت بود؛ امام خمینی(ره) در طول عمر خود خدمات زیادی انجام دادند و در نهایت انقلاب اسلامی را همچون امانتی الهی به ما سپردند./202/868/ب1

ارسال نظرات