۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۰۲۵۸۲
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود:

انقلاب اسلامی بستر ساز هدایت خلق به سوی سعادت ابدی بود

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) گفت: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی در واقع آرزوی دیرینه همه اولیا و انبیاء را برای استقرار حکومت اسلامی محقق کردند و بعدها به وسیله همین انقلاب عده زیادی از افراد به سوی نور و سعادت هدایت شدند.
کفیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدصادق کفیل عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) که در مسجد صدیقه طاهره(س) شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است که در آن پروردگار عالمیان با آداب و احکام خاصی زمینه رشد و هدایت انسان‌ها را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: ما در نماز آیه «ایاکَ نَعبُدُ وَ ایاکَ نَستَعین» را می‌خوانیم، این بدان معنا است که پرستش ما هم به به لطف و اداره خداوند است، بنده مؤمن و معتقد هیچ کاری ره به خودش مربوط نمی‌کند و همه عوامل را از طرف خداوند می‌داند؛ باید سعی کنیم در ماه مبارک رمضان، پیوند مستحکمی با خداوند برقرار کنیم و سعی کنیم تا این پیوند را تا پایان عمر حفظ کنیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) بیان کرد: از جمله بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان، دعا کردن است که طبق برخی از روایات فضیلت آن از قرائت قرآن هم بالاتر دانسته شده است، علت این مسأله آن است که دعاکردن نشانه فقر و نیاز بنده به سوی خداوند و در حقیقت تجلی نیاز عبد به معبود است.

حجت الاسلام کفیل در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: واژه سَأَلَ به معنی سؤال کردن بارها در قرآن کریم مطرح شده است و در هر بار که این آیات مطرح می‌شود، خداوند بندگان را برای یافتن پاسخ به سوی پیامبر اکرم(ص) ارجاع می‌دهد و از ان حضرت می‌خواهد که پاسخ سؤال کننده را بدهد، اما تنها در یک جا خداوند می‌فرماید که خودم پاسخ بنده را می‌دهم و آن در جایی است که بنده دعایی را مطرح و در قالب آن دعا چیزی را از خداوند مطالبه می‌کند.

وی عنوان کرد: بهترن زمانها در ماه مبارک رمضان سحرگاهان است، این زمان موقعی برای درک عظمت خداوند نزدیک شدن به ساخت او دانسته شده اما در این زمان هم بر خواندن دعاهایی نظیر ابوحمزه ثمالی تأکید شده است؛ مهمترین ذکر نماز سوره حمد است و مهمترین بخش این سوره مبارکه آیه:«اِهدِنَا اَلصِراةَ المُستَقیم» که در حقیقت نوعی دعا است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) اظهار کرد: برخی افراد در دعا کردن بلند نظر هستند و تنها خودشان را در نظر نمی‌گیرند، در دعاهای ماه رمضان آمده است:«اَلهُمَّ اَشفِ کُلَّ مَریض...اَلهُمَّ رُدَّ کُلَّ قَریب»، اولیای دین هم با این دعاها خواسته‌اند تا همین مسأله را به ما آموزش دهند که در دعاکردن به درگاه خداوند تنها منافع خودتان را در نظر نگیرید و برای همه افراد دعا کنید.

حجت الاسلام کفیل بیان کرد: برخی افراد هم در دعا کردن پا را از مرحله گفتار فراتر گذاشته و تلاش می‌کنند تا آنچه را از خداوند می‌خواهند در عمل هم اجرا کنند، امام خمینی(ره) ولی خداوند بود که دعاهای اولیای خدا در طول تاریخ را در عمل اجرا کرد، این فقیه فهمیده از دعای فردی به سوی دعای اجتماعی گام برداشت آن ر ادر عمل اجرا کرد.

وی گفت: بهترین دعا برای بندگان خداوند آن است که همه آنها به عنوان اجزای یک جامعه توحیدی باشند، به عبارت دیگر بهترین دعا برای بندگان خداوند آن است که همه انها موحد و خداپرست و اهل ذکر و نماز و عبادت باشند و برخی از بندگان خداوند این خواسته را در عمل هم دنبال می‌کنند یعنی به دنبال ایجاد شرایطی هستند که در آن همه افراد اهل موحد باشند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) تصریح کرد: عظمت انقلاب اسلامی به اندازه فهم یک ولی خدا از یک دعا است و آن دعا درخواست تبدیل جامعه و مردم به یک امت اسلامی و موحد است؛ امام خمینی(ره) به نماز و عبادت و ذکر خودشان مشغول نشدند بلکه قیام کردند تا زمینه‌ای را فراهم کنند که همه افراد جامعه به این فیض بزرگ نائل شوند.

حجت الاسلام کفیل اضافه کرد: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی در واقع آرزوی دیرینه همه اولیا و انبیا را برای استقرار حکومت اسلامی محقق کردند و بعدها بوسیله همین انقلاب عده زیادی از افراد به سوی نور و سعادت هدایت شدند؛ در طول تاریخ همه پیامبران و انبیای الهی خواستار تشکیل حکومت اسلامی بودند و این آرزوی دیرینه در زمان ما و با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) محقق شد./868/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات