۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۰۰۷
امام جمعه تبریز:

روحانیان از فرصت تبلیغی ماه رمضان غفلت نکنند

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان با تطهیر قلوب بستر را برای دریافت معارف الهی آماده می کند، گفت: روحانیان از فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان غفلت نکنند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه تبریز با اشاره به فلسفه عبادت در روایات، اظهار داشت: یاد خدا و شکرانه نعمت از فلسفه عبادت هست که برای بشر واجب شده است.

وی با بیان اینکه خداوند نعمات بسیاری را برای انسان اعطا کرده که شکر آن لازم است، گفت: تشریع عبادت در حقیقت برای همین شکر نعمت است، هدف خداوند از تشریع عبادات عدم اعراض از دستور الهی و هر چیزی که انسان را از یاد خدا باز دارد است، لهو نیز در حقیقت چیزهایی است که سبب فراموشی انسان از خداوند می شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به عمق تأثیر عباداتی چون روزه و نماز در صیانت انسان از گرفتاری در غفلت و معاصی، تصریح کرد: اگر مردم رها شوند و بدون عبادت باشند دچار قساوت قلب خواهند شد، چرا که نتیجه چنین امری دچار شدن به آرزوهای دور و دراز و قساوت قلب است.

وی با بیان اینکه روزه از بهتریه عبادات است که برای انسان تشریع شده است، گفت: وجوب روزه و اعمال عبادی در حقیقت از این باب است که انسان شکرانه نعمتی کند و دچار غفلت از خداوند نشود و ضعف‌ها و نیازهای خود را به درگاه متعال را متوجه باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همان طور که حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه فرمودند فلسفه روزه برای امتحان خلوص نیت مردم و تعمیق آن است، ریا در عبادات دیگر ممکن است اما در روزه شخص می تواند در پشت صحنه روزه خود را بخورد، بنابراین در روزه شائبه ریا نیست.

وی ادامه داد: همین که شخص در خلوت روزه خود را نمی خورد این نشان دهنده آن است که آن شخص اخلاص در عمل خود دارد و خدا را ناظر بر اعمال خود می داند، در این ایام از انس با قرآن و ادعیه وارده غفلت نشود و مردم و جوانان نیز به این دو امر توجه کنند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر توجه به امر تبلیغ در این ایام ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ دین است، چرا که دلها در این ایام آماده دریافت معارف الهی و عمل به احکام اسلامی هستند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده غرب و ترویج شبهات مختلف در فضای مجازی، ابراز کرد: جوانان بیش از هر کسی تحت تأثیر این تهاجمات هستند، بنابراین روحانیت در این ایام جوانان را ارشاد کنند و اجازه ندهند که دشمن سنگرهای اعتقادی جوانان را فتح کنند.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: برای سعادت جوانان تلاش کنید و اجازه ندهید دشمن در عمق جامعه اسلامی نفوذ کند، بنابراین امر تبلیغ دارای اهمیت ویژه و فراوانی است./202/854/ب1

ارسال نظرات