۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۹۸۴

حمایت مفتی‎ سعودی از حیوانات

در حالی که جان انسان ها برای مقامات عربستان سعودی و وهابی از هیچ ارزشی برخوردار نیست، مبلغان این کشور در مورد حیوانات فتوا صادر می کنند.
زین العابدین کامل مبلغ وهابی سلفی

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از مبلغان وهابی در ادامه فتواها و صحبت های بیهوده سایر وهابیان، فتوایی بی ارزش در مورد سگ داده است.

زین العابدین کامل مبلغ سلفی وهابی گفته است که سگهای ولگرد به دو دسته تقسیم می شوند؛ کشتن یک دسته از آنها جایز و بلامانع است و اما دسته دوم را نباید کُشت. او حکم می کند که کشتن سگ سیاه جایز است؛ زیرا شیطان است. همچنین سگ هار را می توان کشت؛ زیرا به دیگران آسیب می رساند. اما کشتن دیگر سگها جایز نیست.

وی در گفت‌وگو با پایگاه"فیتو" افزود: اگر این سگها موذی باشند باید صدمه و آسیب این سگها را از خود دور کرد؛ حتی اگر از طریق کشتن آنها باشد.

این مفتی سلفی وهابی خاطرنشان کرد که کشتن سگی که گاز می گیرد یا زخمی می کند، بلامانع است.

نکته مهمی که باید به آن پرداخت این است که هر چند بحث در مورد حقوق حیوانات و موجودات زنده مهم است، اما کشوری که برای جان انسانها هیچ ارزشی قائل نیست و همه روزه انسان های مظلوم زیادی را در یمن به طور مستقیم و در سایر جهان با حمایت از تروریسم به طور غیر مستقیم به قتل می رساند، حقی برای رسیگی به حقوق جانوران ندارد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات