۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۹۷۷۷۳
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مصلحت نظام دلیل سکوت آقای رییسی در مناظرات و عدم افشای برخی پرونده‌ها بود

حسینی، خدمت به مردم را مهمترین هدف حجت‌الاسلام رئیسی برای ورود به عرصه انتخابات داسنت و دلیل سکوت ایشان در مناظره سوم و عدم افشای برخی از پرونده‌ها از قبیل کرسنت را تنها مصلحت نظام عنوان کرد.
سید محمد حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد، شب گذشته در نشست بصیرتی که به صورت پرسش و پاسخ در مسجد جامع المهدی شهرری برگزار شد، گفت: حجت الاسلام والمسلمین رییسی و قالیباف هر دو از نیروهای خدوم انقلاب هستند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنی براینکه دلیل ارائه نکردن مقدار ثروت روحانی و جهانگیری در مناظره سوم کدام است، بیان داشت: متاسفانه بسیاری از قراردادها در کشور و خارج از کشور مانند سند 2030 منعقد می‌شود که مردم از آن بی اطلاع هستند اعلام ثروت که جای خود دارد.

حسینی در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که دونامزد اصولگرا همانند دولت گذشته سوء رفتاری از خود نشان ندهند، ابراز کرد: مبانی فکری و اعتقادی حجت الاسلام والمسلمین رییسی کاملا مشخص است شخصیت ایشان به گونه‌ای نیست که از موقعیت و جایگاه خودش سوء استفاده کند هدف حجت الاسلام والمسلمین رییسی تنها خدمت به نظام است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد ادامه داد: در مناظره سوم حجت الاسلام والمسلمین رییسی به سبب نفوذی که در پرونده‌های قضایی داشت، می‌توانست به راحتی مساله کرسنت و یا دیگر پرونده‌ها مانند پرونده فریدون اشاره کند اما به سبب مصلحتی که برای نظام وجود داشت ایشان از این کار امتناع ورزیدند و این نشان از شخصیت وارسته رییسی دارد.

وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از حاضران مبنی براینکه آیا امکان دارد یکی از نامزدهای اصولگرا به نفع دیگری کنار برود، گفت: براساس بررسی‌های میدانی و نظر سنجی‌ها اگر رای یکی از دونامزد بیش از 50 درصد شود واضح است که دیگری باید کنار برود اما اگر شرایط اقتضا کند که هردو در میدان رقابت باقی بمانند هیچ یک به نفع دیگری کنار نخواهند رفت.

حسینی اضافه کرد: یکشنبه جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تشکیل خواهد شد که اگر لازم بدانند در مورد کناره گیری احتمالی یکی از کاندیداها تصمیم گیری خواهند کرد. امروز ما در سفرهای استانی حجت الاسلام والمسلمین رییسی شاهد حضور چشم گیر مردم هستیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه بین کاندیداهای اصولگرا هماهنگی و انسجام حاکم است، عنوان کرد: میرسلیم که از همان ابتدا آرام بود، در مناظره سوم به حهانگیری گفت شما که خودتان برنامه‌ای ارائه نمی‌دهید، در این چهار سال به فکر مشکلات کشاورزان و اقشار مختلف مردم نبودید امروز به تکاپو افتاده‌اید تا مشکلات مردم را رفع کنید؛ چهار سال همین افراد به جای ارائه برنامه تنها به مردم کلید نشان دادند.

وی با اشاره به سخن مولاوردی معاون امور زنان مبنی براینکه ما در این چهار سال تنها یک بار با رئیس جمهور جلسه داشتیم، بیان داشت: کسی که به وزرا و معاونینش وقت نمی‌دهد چگونه می‌تواند کشور پهناور هشتاد میلیون جمعیتی را اداره کند اگر مدیر یک کشور شبانه روز کار نکند مشکلات جامعه به گونه‌ای که امروز می‌بینیم تلنبار می‌شود.

حسینی با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگ در جامعه، تصریح کرد: افرادی که امروز برخی سندها و طرح‌ها را در سکوت امضا و عملیاتی می‌کنند خودشان عامل نفوذ هستند بنابراین اگر عناصر انقلابی در راس کار قرار گیرند به طور قطع امور فرهنگی که از مطالبات جدی رهبری است در جامعه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب  با علاقه‌ای که به کتاب و کتاب خوانی دارند متاسفانه قریب به سه سال است که در نمایشگاه کتاب حاضر نشدند در حالی که در دولت دهم که بنده وزیر فرهنگ و ارشاد بودم، هر چهار سال ایشان از نمایشگاه کتاب حضور یافته و در پایان طی جلسه‌ای با ناشران نکاتی را مطرح می‌فرمودند، عدم ورود به فرهنگ و عملیاتی نکردن مطالبات رهبری در خصوص امور فرهنگی مهمترین دلیل حضور نیافتن ایشان در نمایشگاه کتاب است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه برخی در مقابل مفاسد اقتصادی سکوت کرده و مفسدان را ذخیره انقلاب معرفی می‌کنند، خاطر نشان کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی بسیار ضروری است؛ اما باید توجه کرد که تنها برخورد دستگاه قضا کافی نیست بلکه پیشگری از سوی دولت ضرورت دارد که متاسفانه انجام نمی‌شود./813/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات