۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۹۷۱۹۸
کدخدایی خبر داد؛

دريافت گزارش هايي از تخلفات تبليغاتي برخي نامزد‌ها

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: گزارش هايي از برخي تخلفات تبليغاتي نامزد‌ها و يا ستادهاي آن‌ها واصل شده است.
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، عباسعلی كدخدايي در حاشيه جلسه هيأت مركزي نظارت بر انتخابات در پاسخ به این كه آيا شكايتي از تبليغات انتخاباتي نامزدها به اين هيئت واصل شده است يا خير، افزود: گزارش هايي از برخي تخلفات تبليغاتي نامزدها و يا ستادهاي آنها واصل شده است كه اين گزارش ها به روال جاري تنظيم و براي وزارت كشور و قوه قضاييه ارسال شده است.

وي تصريح كرد: اين گزارش ها واصل شده است و ما اميدواريم كه پيگيري هاي لازم انجام شود.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه درخصوص اهم موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هيئت مركزي نظارت بر انتخابات گفت: صبح امروز دو جلسه برگزار شد كه جلسه اول، جلسه هيئت مركزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري بود كه ابتدا معاونت اجرايي و امور انتخابات گزارشي از روند اقدامات انجام شده اعلام كردند.
كدخدايي ادامه داد: دستور دوم نيز بررسي برخي سوالاتي بود كه ازجانب هيئت هاي نظارت استاني مطرح شده بود و اين سوالات در جلسه مطرح شد و اعضا پاسخ آنها را دادند.
وي تاكيد كرد: اين پاسخ ها براي هيئت هاي استاني ارسال خواهد شد.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه درخصوص برگزاري جلسه دوم  اعضاي شوراي نگهبان گفت: اين جلسه، جلسه عمومي شوراي نگهبان بود كه دستورهاي جاري شورا در آن بررسي شد.
سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص دومين جلسه  اين شورا گفت: در اين جلسه رسيدگي به دستورات جاري شوراي نگهبان از جمله بررسي مصوبات ارسالي از سوي مجلس شوراي اسلامي در دستور كار قرار داشت.
كدخدايي افزود: چند مصوبه از جمله قانون اصلاح مربوط به قانون تشكيلات و وظايف شوراهاي اسلامي شهر و روستا در دستور كار بود كه اين مصوبه با توجه به ايراداتي كه اعضاي شورا وارد دانستند ، قرار شد به مجلس ارسال شود.
وي گفت: لايحه بعدي همكاري هاي تجاري و سرمايه گذاري بين جمهوري اسلامي ايران و سنگاپور بود كه مغاير نبودن آن با شرع مقدس و قانون اساسي اعلام شد.
سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: همچنين لايحه معاضدت قضايي در امور كيفري بين جمهوري اسلامي ايران و كشور كره نيز بررسي شد كه ايراد شرعي اعضاي شورا نسبت به ان اعلام شد.
كدخدايي گفت: البته در ادامه اعضاي شورا نظراتي نيز در مورد گزارش هايي كه در خصوص موضوع انتخابات واصل شده بود داشتند كه آنها نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت./
۱۳۲۳/د۱۰۲/ج۱
ارسال نظرات