۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۹۶۸۹۱
آیت الله نجفی:

برخی مسؤولان با دروغ گویی مردم را از سیاست بیزار می کنند

آيت الله نجفی گفت: برخی از مسؤولان گزارشانی که از اوضاع کشور و عملکرد چهارساله خود ارائه می‌کنند در بسیاری از موارد آمیخته با دروغ است و این گونه رفتارها مردم را از سیاست بیزار می کند.
آیت الله نجفی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله قدرت الله نجفی صبح امروز در جمع مردم شهرضا در مسجد فاطمیه این شهرستان با اشاره به آیه «اِنَّ الدّین عِندِ اللهَ اَالاِسلام» عنوان کرد: به تصریح قرآن کریم، همه انبیای الهی به ویژه انبیای ابراهیمی مردم را به سوی دین اسلام دعوت کردند اما در هر یک از این ادیان دستورالعمل اجرایی متفاوت بوده ولی اصل و محتوای آنها برابر و همسو بوده است.

وی با اشاره به آیه «اَلا لَلهِ دین الخالص» اظهار کرد: بر اساس تعالیم قرآن کریم، تنها تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) کاربردی بوده و مفید است، به این معنا که اگر تعالیم دین اسلام آنگونه که خداوند خواسته و آنگونه که در سیره پیامبر(ص) و معصومین(ع) انجام شده اجرا شود، مفید خواهد بود.

استاد اخلاق حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا همچنین با اشاره به فراز «وَ عَنَاصِرَ الْأَبْرَارِ وَ دَعَائِمَ الْأَخْيَارِ وَ سَاسَةَ الْعِبَادِ وَ أَرْكَانَ الْبِلاَد» از زیارت جامعه کبیره، عنوان کرد: دین اسلام و احکام و تعالیم آن با سیاست آمیخته است، دین و سیاست از نظر اسلام جدا نیست؛ سیاست و دیانت در فرهنگ و اعتقادات ما همراه یکدیگر است و کسانی که شعار جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند باید بدانند که سخن آنها همسو با تعالیم صهیونیسم جهانی است.

آیت الله نجفی گفت: وقتی علمای بزرگی همانند مرحوم مدرس می‌گویند که «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است» و مرحوم امام خمینی(ره) نیز بر این مسأله تأکید می‌فرمایند به این دلیل است که دین و سیاست ما یکی است، امامان شیعه سیاستگذاران عالم وجود و بندگان خدا بوده‌اند پس کسی نمی‌تواند ادعا کند که دین و سیاست ما از هم جدا است.

وی اذعان کرد: سیاستی که ائمه اطهار(ع) دنبال می‌کردند با عصمت آن بزرگان همراه بود یعنی از سیاست آن بزرگان دروغ جایی نداشت، آنان با صداقت و راستی با مردم سخن می‌گفتند و به همین دلیل سخن آنها در روح و جان مردم اثر می‌کرد اما متأسفانه امروزه گاهی آنقدر دروغ از مسؤولان می‌شنویم که اصلاً از سیاست بیزار می‌شویم.

استاد اخلاق حوزه علیمه مدینة العلم شهرضا اضافه کرد: گزارشی که برخی از مسؤولان از اوضاع کشور و عملکرد چهارساله خودشان ارائه می‌کنند در بسیاری از موارد آمیخته با دروغ است؛ این افراد عنوان می‌کنند که دولت با دین مردم کاری ندارد، با شنیدن این سخن دل انسان به درد می‌آید، ما ده‌ها نفر از بهترین جوانان این کشور را تقدیم اسلام نکریم که امروز این سخنان را بشنویم.

آیت الله نجفی گفت: در حکومت جمهوری اسلامی دولت باید با دین مردم کار داشته باشد زیرا بی تفاوتی دولت نسبت به دین مردم به این معنا است که اگر کسی بدون حجاب هم در انظار عمومی ظاهر شد کسی متعرض او نباشد، اگر اینگونه است پس تکلیف امر به معروف و نهی از منکر چه می‌شود؟ دولتی که باید زمینه اجرای احکام اسلامی را فراهم کند نباید اینگونه سخن بگوید./201/868/ب1

ارسال نظرات