۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۴۹۶۵۴۳
رییس کمیسیون آموزش مجلس:

ایجاد حداقل ۵ میلیون شغل از مهمترین برنامه‌های دولت انقلابی است

زاهدی با بیان این که امکانات و زیرساخت‌های موجود، امکان ایجاد ده میلیون شغل را ایجاد کرده است، گفت: ایجاد حداقل ۵ میلیون شغل از مهمترین برنامه‌های دولت انقلابی است که برنامه ریزی‌های آن صورت گرفته و آمایش‌های سرزمینی و ظرفیت‌های آن نیز در شهرها موجود است.
محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محمد مهدی زاهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدمهدی زاهدی عصر امروز در جمع مردم شهرضا در مسجد فاطمیه این شهرستان عنوان کرد: همه باید به صورت یک جریان انقلابی، متحد شده و اصول خود را ابتدا بر نه گفتن به این دولت و سپس انتخاب فرد اصلح قرار دهیم زیرا اتفاقاتی در معادلات جهانی درحال رخ دادن است، که در مهمترین آن آنها جنبشهای آزادیخواهانه‌ای است که با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: در مسأله هسته‌ای، کشور جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که ناشی از توان و اراده ملت بود، در عرصه مناظرات حاضر شد، البته مذاکره با این کشورها پیش از دولت آقای روحانی در عمان و با محوریت پادشاه این کشور و به اذن رهبری انجام می‌گرفت که این دولت بر سر کار آمد و مذاکرات را علنی کرد.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به سیاه نمایی های دولت یازدهم نسبت به دولت قبل، گفت: این دولت مدعی است که دولت قبل درآمد نفتی خود را چه کرده است، این سخن در حالی است که قیمت دلار در طول دولتهای نهم و دهم به طور متوسط هزار و پنج تومان بوده و درآمد نفتی ایران حدود 670 هزار میلیارد تومان بوده است؛ اما متوسط قیمت نفت در این دولت 65 دلار و درآمد حاصل از فروش نفت در آن حدود 680 هزار میلیارد تومان یعنی بیش از 8 سال فعالیت دولت قبل بوده است.

زاهدی ادامه داد: طرح مسکن مهر که در دولت نهم و دهم اجرا شد، ایراداتی داشت اما به هر حال هزاران جوان را صاحب خانه کرد آنوقت وزیر راه این دولت مسکن مهر را یک طرح مزخرف دانست و طرح مسکن اجتماعی را به جای آن مطرح کرد، اکنون نوبت آن است که دولت بیاید و بگوید چند مسکن اجتماعی ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برجام یکی از کارهای دولت یازدهم بوده است که باید درباره آن و کارکردهایی که داشته شفاف سازی شود، سرمایه گذاران زیادی از من می‌پرسیدند که برجام چه زمانی قیمت دلار را کاهش داده و آن را ثابت می‌کند تا امنیت سرمایه گذاری ایجاد شود؟

رییس کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: دولت یک بهشت برجامی را ترسیم کرده بود اما اکنون این دولت که مدعی دستاوردهایی در حوزه اقتصاد از جمله کاهش تورم است، باید درباره این موارد به درستی گزارش دهد؛ تورم 379 آیتم دارد که وقتی همه این پارامترها را در نظر بگیریم، می‌توانیم درباره کاهش آن اظهار نظر کنیم.

زاهدی عنوان کرد: ذوب آهن به دلیل همین رکود، پولی ندارد که به پیمانکاران  معادن بدهد و در نتیجه عدم پرداخت این وجوهات، حقوقی هم به کارگران معدن پرداخت نمی‌شود؛ در این شرایط دولت باید پاسخگو باشد که این درآمد کلان 680 هزار میلیارد دلاری، کجا صرف شده است؟

وی اضافه کرد: هزینه های های عمرانی در طول سالهای تصدی دولت یازهم کم ترین بخش از بودجه دولتی را به خود اختصاص داده که در بهترین شرایط حدود 15 درصد است؛ این در حالی است که صنعت پوشاک به دلیل آنکه در سال گذشته 2/5 میلیارد دلار پوشاک از مبادی رسمی و غیررسمی وارد کشور شده، ورشکسته شده است.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: وضعیت این صندوق در حال بررسی است، در یکی از تخلفات انجام شده در این صندوق برای یک نفر یکصد میلیارد تومان وام از طریق زد و بند گرفته شده است.

زاهدی با بیان این که امکانات و زیرساختهای موجود در حوزه خلیج فارس و دریای عمان، امکان ایجاد ده میلیون شغل را ایجاد کرده است، تصریح کرد: ایجاد حداقل 5 میلیون شغل از مهمترین برنامه‌های دولت انقلابی است که برنامه ریزیهای آن صورت گرفته و آمایشهای سرزمینی و ظرفیتهای آن نیز در شهرها موجود است، برای اشتغالزایی نباید در صنایع بزرگ سرمایه گذاری کرد، ما با سرمایه گذاری درصنایع خرد، کوچک و حتی صنایع روستایی و پرداخت با 50 تا 60 میلیون تومان تسهیلات، توانستیم شغل ایجاد کنیم.

زاهدی حمایت از صنایع کوچک را اولویت اصلی دولت کار و کرامت در حوزه اشتغال دانست و افزود: افزایش اقتدار در حوزه نظامی، اقتصادی و علمی اولویت بعدی این دولت است، همانطور که ما در حوزه هسته‌ای پیشرفت کردیم و غرب را با این اقتدار پای میز مذاکره کشاندیم، در حوزه‌های علمی و فناوری نیز می‌توانیم با اقتدار جایگاه خود را مستحکم کنیم./868/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات