۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۴۹۵۰۵۹

پنتاگون به قتل غیرنظامیان در جریان حمله به عراق و سوریه اعتراف کرد

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) رسما اعتراف کرد، از سال ۲۰۱۴ تاکنون جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری این کشور ۳۵۲ غیرنظامی را در عراق و سوریه کشتند.
جنگنده‌ آمریکایی

به گزارش خبرگزاری رسا، پنتاگون یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، از اوت 2014(تیر 1393) تاکنون در دو کشور عراق و سوریه 352 غیرنظامی در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش (تحت رهبری آمریکا) کشته شده‌اند. پنتاگون در بیانیه فوق این حملات را غیرعمدی و اشتباهی دانسته و به خاطر وقوع این حوادث، ابراز تاسف کرده است.

البته، آمارهای پنتاگون کمتر از آمارهای اعلام شده از جانب گروه نظارتی «ایروارز» است؛ این گروه قبلا اعلام کرده بود که در حملات جنگنده‌های ائتلاف، بیش از 3000 غیرنظامی در عراق و سوریه جان باخته‌اند.

آمریکا با اتخاذ یک سیاست دوگانه، از یک طرف پنهانی از داعش حمایت می‌کند و از طرف دیگر، با تشکیل «ائتلاف ضد داعش»، با آن می‌جنگد!

حملات جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکایی معمولا متوجه غیرنظامیان در دو کشور فوق و سایر کشورهای منطقه است.

موردی که در بیانیه پنتاگون هم به آن اشاره شده، این است که کشتار غیرنظامیان همچنان ادامه دارد و تنها از آبان تا فروردین گذشته، 45 غیرنظامی در این حملات جان باخته‌اند. این آمار هرچند غیرواقعی است، ولی لااقل تداوم کشتار غیرنظامیان را برملا می‌کند./۹۱۶/ ۱۰۲ /ع

ارسال نظرات