۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۹۴۹۹۷
آیت الله ممدوحی:

برخورد نادرست با کارگران به دلیل طلب حقوق شایسته نظام اسلامی نیست

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر رعایت و حفظ شأن کارگران گفت: نباید با کارگری که دنبال احقاق حق و حقوق خود است، برخورد ناشایست کرد.
آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت روز کارگر و قدردانی از زحمات کارگران بر ضرورت حمایت از جامعه کارگری تأکید کرد و جایگاه کارگران را در اسلام بسیار مهم دانست.

وی افزود: باید به سه مسأله کار، کارگر و نتیجه کار دقت شود، قیمت هرکاری به اندازه نتیجه آن است، برحسب نتیجه اهمیت کارها متفاوت است، به صورت کلی همواره نتیجه تابع کار و فعالیت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچکس بدون کار و فعالیت به جایی نمی رسد، اظهار داشت: کشور برای پیشرفت کار نیاز دارد و تا زمانی که فعالیت صورت نگیرد هیچ چیز نصیب انسان نمی شود، نباید گمان شود که کسی با بیکاری می تواند به جایی برسد.

وی ادامه داد: در روایات آمده که خداوند متعال از جوان بیکار بدش می آید، همچنین در روایت دیگری درباره اهمیت کار آمده که اگر کسی زمین و آب داشته اما بیکار باشد خداوند او را از خود دور می کند.

آیت الله ممدوحی با بیان اینکه باید از کارگران حمایت شود، ابراز داشت: مزد کارگر باید کامل داده شود، در روایت آمده قبل از این که عرق کارگر خشک شود مزد او را باید پرداخت کرد؛ دستورات اسلامی نسبت به کارگران باید رعایت شده و شأن کارگران حفظ شود.

وی با تأکید بر رعایت و حفظ شأن کارگران عنوان کرد: این که کارگری حق و حقوق خود را طلب کند و با او برخورد نادرست شود، شایسته نظام اسلامی نیست؛ وضعیت کارگران نسبت به جاهای دیگر نسبتا خوب است؛ اما باید از آنان بیشتر حمایت شود، مزد او را کامل بدهند و او را کمک کنند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات