۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۹۲۹۳۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

حضور مردم افغانستان تأثیر مثبتی در فضای فرهنگی ایران دارد

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با اشاره به ویژگی های مثبت فرهنگی مردم افغانستان حضور آنان در ایران را مثبت ارزیابی کرد.
حجت الاسلام صادق طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صادق طبابایی نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از مجموعه فرهنگی هیأت علمدار کربلا (افغانستانی های تابع ایران) بر فرهنگ دینی مشترک میان ایران و افغانستان تأکید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت فرهنگی ایران از کشورهای افغانستان و پاکستان و سایر کشور ها ی همجوار ایران اظهار داشت: ما برای تقویت هرچه بیشتر نقاط مشترک باید تعامل فرهنگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حضور مردم افغانستان در ایران سبب تأثیر پذیری فرهنگی دو ملت از هم شده است زیرا مردم افغانستان مردم سخت کوش،معتقد و ولایت مداری هستند و حضور چشمگیر افغانی ها در در جنگ سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) نشان دهنده عمق خداباوری و دین باوری آنها است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تقویت نقاط مشترک فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان را سبب تقویت منطقه ای دو کشور دانست و افزود: فرهنگ زیربنای فعالیت های اقتصادی، نظامی و امنیتی است و با تقویت نقاط فرهنگی می توان در عرصه های دیگر هم وارد شد.

وی با بیان این که حضور افغانی ها در لشکر فاطمیون به وحدت میان ایران و افغانستان کمک می کند، گفت: جنگ سوریه از نعمت های پنهانی خداوند است که ملت های مسلمان و جبهه مقاومت را به هم نزدیک کرده است.

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های فرهنگی مثبت افغانی ها در شهرستان اردستان، افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس برای قشر خاصی نیست و در کارهای کلان فرهنگی مانند مسائل فرهنگی صدا و سیما، ورزش، ارشاد، تبلیغ شرکت دارد و وقتی اثری در این مجموعه ها داشته باشیم هم افغانی ها و هم ایرانی ها بهره مند می شوند./843/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات