۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۷۸۲
آیت الله سلیمانی:

وحدت نقطه عطف مسلمانان جهان برای تشکیل امت واحده است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مقام عالی مذهبی کشور چین از وحدت و همبستگی به عنوان نقطه عطف مسلمانان جهان در تشکیل امت واحده اسلامی نام برد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی از اعضای مجمع تقریب مذاهب و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی از اعضای برجسته مجمع تقریب مذاهب، در دیدار با «یانگ فا مینگ» در شهر پکن؛ اتحاد و وحدت را اساسی ترین و مهمترین نیاز واقعی امروز دنیای اسلام بر شمرد و یادآور شد که وحدت و برادری بین مسلمانان جزو مبانی دین مبین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد که در ایران همه اقلیت های دینی و مذهبی از احترام ویژه ای برخوردار هستند و شعار واقعی جمهوری اسلامی ایران، امت واحده اسلامی است و فرقه گرایی در آن جایی ندارد.

وی اضافه کرد که اقلیت های مذهبی در برگزاری مراسم و آیین های خود در جمهوری اسلامی ایران ایران آزادند و با هم مشترکات فکری فراوانی دارند.

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین تاکید کرد که همه مسلمانان جهان برای رسیدن به وحدت، باید شعار «امت واحده اسلامی» را سرلوحه خود قرار دهند چرا که همواره به مسلمانان برای انسجام، همگرایی و همبستگی سفارش و تاکید جدی شده است.

وی با اشاره به نگارش کتاب آیات شیطانی از سوی سلمان رشدی گفت: امام خمینی (ره ) در آن زمان، نخستین عالمی بود که برای دفاع از کیان امت اسلامی حکم به ارتداد او دادند و امروز نیز فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که هر کسی به مقدسات دینی اهل سنت توهین کند، شخصا با او برخورد و مقابله خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ادامه به همدلی و همزبانی اهل سنت و تشیع در این استان اشاره کرد و گفت: در این استان همه با هم زندگی خوبی دارند و در آن منطقه مساجدی برای اهل سنت و مساجدی هم برای شیعیان وجود دارد که هر یک از آنان بدون هیچ اختلافی مراسم خود را انجام می دهند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد که ارتباط مسلمانان در ایران با دیگر اقلیت ها در کمال احترام، صلح و دوستی؛ باعث شده تا جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان کشوری نمونه در وحدت و دوستی شیعه و سنی شناخته شود.

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به سابقه ارتباطات دیرینه میان مردم چین و ایران اشاره کرد و گفت که مردم دو کشور در طول تاریخ روابطی همراه با صلح و دوستی داشته اند و این روابط تا به امروز نیز پایدار بوده است.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه گسترش اسلام در چین به سبب وجود جاده ابریشم بوده است، یادآور شد: به همین علت دو کشور ایران و چین احیا و بازسازی دوباره این جاده را در دستور کار خود قرار داده اند.

«یانگ فا مینگ»رییس انجمن اسلامی چین نیز طی سخنانی، ارتباطات فرهنگی و دینی را تقویت کننده روابط دو کشور در زمینه های مختلف دانست و گفت که روابط دینی و فرهنگی نقش مهمی در زمینه تفاهم و همکاری های متقابل دارد.

وی با اشاره به بازدید مسؤولان فرهنگی انجمن اسلامی چین (نهاد مذهبی مسلمانان چین) از ایران، از آن به عنوان دیدارهایی نام برد که برای مسلمانان چین دستاوردهای پربرکت و ثمربخشی به همراه داشته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات