۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۷۸۱
آیت الله حیدری:

سالم سازی محیط زیست خواسته خوزستانی ها از دولت آینده است

آیت الله حیدری سالم سازی محیط زیست و مقابله با ریزگردها را نخستین خواسته مردم خوزستان از دولت آینده عنوان کرد.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: ۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام امت است و این شجره طیبه براساس تقوا، معرف الهی، ولایت اولیای الهی و ولایت فقیه تأسیس شد و در این مدت همواره خیر و برکت را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سپاه پاسداران در حماسه دفاع مقدس حضوری فعال داشت، افزود: سپاه پاسداران در کنار آمادگی رزمی در زمینه های گوناگون در بسیج سازندگی نیز حضوری فعال دارد که ایجاد زیرساخت ها و سازندگی در سطح کشور از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء و سازندگی زبانزد و برای همگان آشکار است.

وی با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها اظهار داشت: چنین انقلابی مایه خیر و برکت برای دانشگاهیان شد هر چند که نمی توانیم بگوییم همه دانشگاه ها مقید به انقلاب فرهنگی شدند اما تحولات بسیار زیادی در دانشگاه ها حاصل شد و در این زمینه چالش های به وجود آمده در این عرصه باید با نصب العین قرار دادن تذکرات رهبرمعظم انقلاب برطرف شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ترویج کنسرت ها، برگزاری اردوهای مختلط ارتباطی با دانشگاه و انقلاب فرهنگی ندارد، خاطرنشان کرد: متصدیان امور دانشجویی و فرهنگی تذکرات رهبری را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله حیدری با اشاره به انتخابات پیش رو و تأیید صلاحیت افراد صورت گرفته ابراز داشت: رهبری انتخابات گسترده، سالم و با شور و نشاط و همراه با امنیت را خواستار هستند و چنین انتخاباتی به کشور معنویت بسیاری خواهد داد چرا که حضور حداکثری در آن ثابت کننده جمهوریت نظام اسلامی است.

وی سلامتی انتخابات را از نکته های مهم در سخنان رهبرمعظام انقلاب عنوان کرد و گفت: مردم و دستگاه های نطارتی با دقت بر انتخابات نظارت داشته باشند و دستگاه های اجرایی بدانند که رأی مردم حق الناس بوده و تأیید صلاحیت ها ارتباطی به آنها ندارد و تنها عهده دار اجرای مُر قانون هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تأیید صلاحیت‌ ها ارتباطی به فرمانداران و استانداران ندارد، عنوان داشت: هیأت‌ های نظارت و متولی بر انتخابات کار خود را به درستی برای حضور افراد در صحنه انتخابات انجام دهند و در این صحنه همگان باید تقوای الهی را رعایت کنند.

این مقام مسؤول تأمین امنیت انتخابات را وظیفه مسؤولان و نهادهای مربوطه خاطرنشان کرد و افزود: مردم خوزستان به مانند دیگر استان‌ های کشور مطالباتی از نامزدهای ریاست جمهوری دارند و مردم این استان که بیشترین زحمت را برای انقلاب و نظام کشیده و بیشترین سختی ‌ها از جمله جنگ تحمیلی را تحمل کرده ‌اند، شایسته خدمات بهتر هستند و دولت آینده باید به مطالبات آنها رسیدگی کند.

امام جمعه موقت اهواز سالم سازی محیط زیست و مقابله با ریزگردها را نخستین خواسته مردم خوزستان از دولت آینده بیان کرد و گفت: مقابله با پدیده شوم ریزگردها نباید در حد نهال‌کاری و مالچ‌ پاشی محدود شود، مردم می ‌دانند که منشأ ریزگردها زمین‌ های اطراف استان است که بر اثر نرسیدن آب و انتقال آب به استان های دیگر خشک شدند.

آیت الله حیدری بازگرداندن آب های انتقالی را مانعی در برابر خشک شدن زمین های خوزستان دانست و افزود: نهال ‌کاری به منظور جلوگیری از برخاستن ریزگردها یک کار انحرافی است و انجام این کار در سطح ۳۰ هزار هکتار از زمین ‌ها یعنی نهال کاری ۵ درصد منشا ریزگردها است در حالی که ما نزدیک به ۶۰۰ هزار هکتار منشا گرد و خاک داریم.

وی با بیان اینکه برای انجام نهال‌کاری در همه منشا ریزگردهای خوزستان باید یک قرن زمان سپری شود، تصریح کرد: این اقدام به یک شوخی نزدیک است و تنها کاری که باید برای رفع معضل ریزگردها در خوزستان انجام شود مساله تامین آب و بازگرداندن آن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سالم سازی محیط زیست به صورت اصولی و منطقی، تجدید نظر در انتقال آب خوزستان، تلاش برای پیاده سازی ایده رهبری مبنی بر احیای دو میلیون هکتار، اجرای رویه منصفانه اولویت دادن به نیروهای بومی در امر اشتغال را خواسته های خوزستانی از دولت آینده دانست و گفت: از دولت آینده می خواهم به این رویه غلط پایان دهد تا جوانان خوزستانی بیکار در استان نمانند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در مباحث مدیریتی اصل شایسته سالاری رعایت شود، اظهار داشت: از تبعیض و نگاه های تنگ قومیتی پرهیز شود و مردم خوزستان از هر قومیتی مسلمان و شیعه هستند؛ بنابراین مسؤولان بدون تبعیض فرصت‌ های شغلی را برای جوانان استان فراهم کنند تا اتحاد و برادری روز به روز بیشتر شود./۲۰۱/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات