۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۹۱۳۱۸
آیت الله موسوی جزایری:

رییس جمهور آینده باید به فکر خروج کشور از حالت نیمه فلج اقتصادی باشد

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: رییس جمهور آینده باید به فکر خروج کشور از حالت نیمه فلج اقتصادی باشد.
آیت الله موسوی جزایری آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با دعوت مسلمانان به رعایت تقوای الهی و عمل به فرامین پروردگار، اظهار داشت: مسلمانان تقوا را فراموش نکنند؛ چرا که همواره مورد سفارش پیامبران و ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی با اشاره به جسارت رئیس جمهور آمریکا و دستور ترامپ مبنی بر حمله به پایگاه نظامی شعیرات سوریه، ادامه داد: این اقدام بر خلاف موازین اخلاقی و براساس قوانین بین المللی محکوم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عربستان سعودی متعهد شده که مخارج موشک های شلیک شده را بدهد اما مراقب باشد که آمریکا به دنبال پول آل سعود است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به دو انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی شهر و روستا، ادامه داد: کسانی که نام نویسی کنند بدانند این یک مسؤولیت سنگین است و باید از توانایی لازم برخوردار باشند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: رییس جمهور بعد باید بتواند وضعیت کشور را در زمینه اقتصادی از حالت نیمه فلج خارج کند و شایسته نیست این همه بیکاری و رکود در کشور وجود داشته باشد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات، ادامه داد: نامزدهای انتخابات و حامیان مراقب باشند که درگیر افترا و خلاف شرع نشوند.

وی با اشاره به بیستم فروردین ماه به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی، ابراز داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل 143 آمده که ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را برعهده دارد که بیانگر مسوولیت بزرگ آن است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در اوایل انقلاب هر روز گروهی از مخالفان حادثه ای در کشور ایجاد می کردند که منافقین بخشی از آنها بودند؛ این گروه در کشور شروع به شعار دادن درخصوص انحلال ارتش دادند و امام از این مساله مطلع شدند و در همین راستا طی حکمی این روز را به عنوان ارتش نام گذاشت و بر اهمیت و جایگاه آن اشاره و تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از خود وفاداری های بسیاری به نمایش گذاشت، افزود: پیش از دفاع مقدس در مبارزه با گروهک ها نقش ایفا کرد و پس از آن نیز حضور قهرمانانه ای داشت؛ ارتش 48 هزار شهید تقدیم کرده است و از نمونه های بارز آن سپهبد صیاد شیرازی است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: شهید صیاد شیرازی آیتی از آیات الهی بود که بسیار باتقوا، شجاع و با توکل بر خدا در میدان های خطرناک حضور پیدا می کرد و خداوند نیز به او پیروزی عطا می کرد؛ امروزه سپاه و ارتش مظهر اقتدار، عزت و بالندگی برای ملت شریف ایران هستند./9453/201/ب2

ارسال نظرات