۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۸۹۲۶۷

کتاب «عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه‌های احیاء» منتشر شد

دفتر نشر معارف، کتاب «عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه‌های احیاء» را منتشر کرد.
کتاب «عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه‌های احیاء»

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر نشر معارف، کتاب «عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء»، تألیف شیخ احمد حسین الخشن (لبنان) و ترجمه محمود اسدی را منتشر کرد.

 در این اثر می خوانید: «عاشورا انقلابی بوده و خواهد بود که بهره‌هایش را پایانی نیست و مکتبی بوده و خواهد بود که چشمه‌ پُرآبش خشک نمی‌گردد و یادی بوده و خواهد بود که هر زمان نو و تازه می‌شود. … ولی جایگاه انقلاب‌های تحول‌آفرین اینگونه است که به مرور زمان، تفسیر اشتباه، پیامشان را تحریف می‌کند یا از آنها در جهاتی که با اهداف و آرمان‌هایشان هم‌خوانی ندارد، سوءاستفاده می‌‌شود و عاشورا، این مکتب جاودانه نیز از جعل و تحریف در امان نبوده است، از این رو، پیوسته نیاز به مراقبت هوشیارانه‌ای در برابر تحریفها و جعلیات دارد.

متأسفانه انقلابی که پرچم اصلاح را برافراشت و عنوانش «فقط برای اصلاح در امت جدّم قیام کرده‌ام…» بود، نیازمند بازخوانی مجدد، اصلاح بعضی از شیوه ‏های احیای خود و تفسیر مفاهیم و تبیین مقاصدش گشته است.»

موضوعات این کتاب در راستای همین اصلاحاتی است که از جعل و انحراف افکار پرده ‌برمی‌دارد.

نویسنده در بخش اول به پاره‌ای از مفاهیم ساختگی‌ که انقلاب حسینی در اصلاح آنها نقش ایفا کرده است می‌پردازد و در بخش دوم از اهداف و شیوه‌های احیای عاشورا سخن می‏ گوید.

دفتر نشر معارف، کتاب «عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیاء» را در ۱۵۲ صفحه و قطع رقعی با قیمت ۶۵۰۰ تومان منتشر کرده است./998/د 102/ش

ارسال نظرات