۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۸۸۲۶۳
نماینده پارلمان تونس:

محاصره غزه نمونه بارز نژاد پرستی در جهان است

نماینده پارلمان تونس در روز جهانی مبارزه با نژاد پرستی خواستار اجرای قوانین بین المللی در فلسطین اشغالی و مقابله با جنایت های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به طور عام و نوار تحت محاصره غزه به طور خاص شد.
سلاف قسنطینی نماینده پارلمان تونس

به گزارش خبرگزاری رسا، سلاف قسنطینی نماینده پارلمان تونس و مسؤول پرونده سیاسی و دیپلماتیک کمپین جهانی لغو محاصره غزه اظهار داشت که تجاوزات و اقدامات نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از جمله ساخت دیوار حائل، ادامه محاصره غزه به رغم وخامت اوضاع انسانی حاکم بر این باریکه و دیگر جنایت های روزمره نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی، از نمونه های بارز نژاد پرستی در جهان است.

قسنطینی خاطر نشان کرد: روز جهانی مبارزه با نژاد پرستی فرصت مناسبی برای همگان به ویژه سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن است تا به مفهوم عدالت، برابری و مساوات بین ملت ها جامه عمل بپوشانند.

وی اشاره کرد که ما در جنبش جهانی لغو محاصره غزه همبستگی خود را با دکتر ریما خلف دبیر اجرایی سازمان اسکوا و مواضع شجاعانه وی در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی اعلام می داریم.

کمیته جهانی لغو محاصره غزه از سازمان ملل خواست توضیحات لازم در مورد فشارهایی که منجر به استعفای ریما خلف و موجب ناامیدی نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشر شد را ارائه دهد.

این نماینده تونسی در پایان خواستار محترم شمردن قوانین و مبانی حقوق بشر و حمایت از عزت و کرامت ملت فلسطین تا زمان دست یابی به حقوق حقه خود و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شد./994/ب102/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات