۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۸۶۵۵۱
حکیم:

عراق به برنامه‎ای جامع پس از داعش نیاز دارد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم تدوین برنامه ای جامع پس از پایان جنگ علیه داعش تأکید کرد.
سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با حجت الاسلام شیخ خالد العطیه رییس سازمان حج و عمره این کشور به بررسی میزان آمادگی این سازمان برای اعزام حاجیان به موسم حج پرداخت و خاطرنشان کرد: سازمان حج باید شرایط حاجیان را بهبود بخشد و بهترین امکانات و شرایط را برای حاجیان عراقی فراهم کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی عراق گفت: تنها راه حل خروج عراق از مشکلات سیاسی حفظ وحدت و گفت‎وگو است.

حجت الاسلام حکیم همچنین در دیدار با خمیس الجهیناوی وزیر خارجه تونس به بررسی روابط دو کشور پرداخت و بیان داشت: عراق و تونس باید روابط خود را به ویژه در مبارزه با افکار جریان‎های افراطی و تروریستی افزایش دهند.

وی افزود: اهمیت مبارزه با افکار منحرف و افراطی تروریست‎ها از مبارزه نظامی بیشتر است زیرا باید جامعه را از اندیشه‎های ناسالم آنها مصون داشت.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به پیروزی‎های اخیر مجاهدان در مبارزه با داعش تاکید کرد که پیروزی رزمندگان در جریان عملیات آزادسازی استان موصل جهانیان را شگفت زده کرده است.

وی ادامه داد: طرح آشتی ملی، برنامه‎ای جامع برای عراق پس از نابودی کامل داعش است زیرا با اجرای این برنامه حقوق همه مردم این کشور حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام حکیم در دیدار با جمعی از مدیران آموزش و پرورش عراق گفت: خانواده‎های باید آموزش لازم را برای تربیت فرزندان خود ببینند تا بتوانند نقش بسزایی در جامعه ایفا کنند.

وی عنوان کرد: پاداش و ارزش تلاش خانواده‎ها برای تربیت صحیح فرزندانشان کمتر از رزمندگان حاضر در خط مقدم نبرد با تروریسم نیست./994/ب901/د

ارسال نظرات