۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۵۳۸
امام‌جمعه موقت بجنورد:

دشمنان با سوءاستفاده از ضعف ملت‌ها به فكر ضربه زدن به آنها هستند

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: رفتار و اقدامات ما تعیین‌کننده برخورد دشمنان با ما است، اگر در مقابل دشمنان از خود ضعف نشان دهيم آنها از موضع قدرت وارد می‌شوند.
دشمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در خراسان شمالي، حجت‌الاسلام رضا نوري، امام‌جمعه موقت شهرستان بجنورد، در خطبه‌های عبادي، سياسي نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به اينكه دشمن از هر رشد و پيشرفتي كه در ايران صورت می‌گیرد عصباني می‌شود: اظهار داشت: با توجه به اينكه رفتار ما تعیین‌کننده برخورد دشمنان است، بايد در مقابل آنها از خود ضعف نشان ندهيم.

وي افزود: دشمنان با هدف تضعيف قدرت ايران و حذف نظام اسلامي از وجود مشكلات و معضلات در کشور خوشحال می‌شوند و با سوءاستفاده از مشكلات به فكر ضربه زدن به ملت و نظام اسلامي هستند، پس نبايد كاري انجام دهيم كه نشان‌دهنده ضعف ما در برابر دشمن باشد.

حجت‌الاسلام نوري با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب كه هرگز احساس ضعف نکنید و قدرت‌ها را آشکار کنید، اضافه كرد: دشمنان هميشه به دنبال فرصت هستند تا به‌گونه‌ای به ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي ضربه بزنند، اگر در هر عرصه‌ای از خود ضعف نشان دهيم، دشمنان از همان عرصه براي ضربه زدن به نظام اسلامي استفاده می‌کنند.

وي ادامه داد: دشمنان باوجود درايت و هوشمندي رهبر معظم انقلاب و همچنین اقتدار نيروهاي مسلح هیچ‌وقت جرأت تجاوز به ايران اسلامي را ندارند؛ بنابراين بايد در عرصه‌های ديگر با استفاده از امكانات موجود بااقتدار برخورد كرده و هرگز احساس ضعف نكنيم تا دشمن از ضعف ما علیه كشور استفاده كند.

امام‌جمعه موقت بجنورد تصريح كرد: در جوامع امروز اگر كشوري قدرت نداشته باشد و از خود ضعف نشان دهد دشمن از همين نقطه‌ضعف آن كشور استفاده كرده و با توطئه‌هایی نظير جنگ نرم و شبيخون فرهنگي آن جامعه را تحت تسلط خود درمی‌آورد.

وي خاطرنشان كرد: بايد هميشه حتي در زمان صلح در مقابل دشمنان با سلاح ايمان و اراده و هوشياري كامل تجهيز بود؛ بنابراين نبايد هنگامی‌که با دشمن مذاكره و صلح انجام می‌گیرد به آنها اعتماد كامل كرده و اصل ذات پليد آنها را فراموش كنيم تا دشمن به اين طريق از سادگي و اعتماد ما سوءاستفاده كرده و از پشت خنجر بزند.

حجت‌الاسلام نوري با اشاره به دوران دفاع مقدس و روز شهيد، گفت: به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي دفاع مقدس و شهدا گنجینه و ثروت‌های عظیم ملت ایران هستند و اينكه جوانان غيور ايران در دوران دفاع مقدس باروحیه تقوا و ایثارگری خود دين خود را نسبت به نظام اسلامي انجام داده‌اند، بر هیچ‌کس پوشيده نيست.

وي در ادامه با اشاره به 20 اسفندماه سالروز راهيان نور، اظهار داشت: يكي از راه‌های زنده نگه‌داشتن ياد و نام شهدا كاروان راهيان نور است كه با گسترش و استمرار اين فرهنگ می‌توان افزون بر شناساندن و ترويج سبك زندگي اين عزيزان به‌پاس ايثارگري و جان‌فشانی شهدا قدمي كوچك برداشت.

امام‌جمعه موقت بجنورد همچنین با تسليت سالروز رحلت حجت الاسلام سید احمد خمینی، گفت: حجت الاسلام سید احمد خميني حق بزرگي بر گردن ما دارد؛ چراکه در طول عمر گرانبار خود همواره با امانت‌داری و اطاعت از امام پیام‌ها و فرمايشات امام راحل را به مردم می‌رساند و بعد از رحلت امام خميني (ره) يار و همراه رهبر معظم انقلاب باشند./201/9314/ب1

ارسال نظرات