۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۸۶۵۳۲
آیت الله علم الهدی:

حل مشکلات اقتصادی مردم دغدغه مسؤولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: یکی از دغدغه‌ هایی که در اجلاس اخیر خبرگان به وسیله نمایندگان مردم مطرح شد، دغدغه وضع معیشتی مردم، به ویژه نسبت به اقشار آسیب پذیر بود.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، آن را مایه آرامش مردم نسبت به انجام وکالت هایی دانست که بر دوش اعضای مجلس خبرگان رهبری قرار داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از نشاط فکری موجود در مجلس خبرگان و نیز بصیرت بالای علمای بلاد خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌ هایی که در این اجلاس به وسیله نمایندگان مردم مطرح شد، وضع معیشتی به ویژه نسبت به اقشار آسیب پذیر بود. علما نسبت به مشکلاتی که این قشر از جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت دارند و استیصالی که قشر آسیب پذیر دارند، اظهار دغدغه شدید داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: میزان قدرت خرید مردم در شب عید کاهش پیدا کرده و حتی برخی از مردم از روال معمولی مورد نیاز نیز برخوردار نیستند و از آن جا که ممکن است در برابر خانواده خود شرمنده شوند، از نشاط آغاز سال نو برخوردار نبوده و نسبت به شرایط واهمه دارند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به نقش آحاد جامعه در رسیدگی به نیازمندان، اظهار کرد: غیر از دولت، حکومت و نظام خود ما هم باید به عنوان انسان نسبت به دیگران احساس مسؤولیت داشته باشیم. باید کمک کرد که همه نزدیکان و همسایگان انسان از پس مخارج خود بر بیایند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که دغدغه دیگر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در اجلاس اخیر مسأله فضای مجازی بود، گفت: اگر بخواهیم ضایعات فرهنگی کشور خود را در هر عرصه ‌ای و در برابر هر منکری از بین ببریم مسأله فساد زدگی فضای مجازی و توسعه فحشا در آن به گونه ای است که به ما برای برطرف کردن آن حالت استیصال دست می ‌دهد.

وی افزود: اگر یک پدر و مادر حتی همه ارتباطات فرزند خود را تحت نظر بگیرند، باز هم موبایل‌ هایی که در دست آنها است فساد را در معرض دید جوانان قرار داده و جای ارزش را با ضد ارزش عوض کرده است. پدر چگونه می‌تواند چادر به سر دخترش کند در حالی که در فضای ولنگار فرهنگی که در شبکه‌ های اجتماعی شکل گرفته، ارتباط با پسر جوان یک ارزش قلمداد می شود؟

آیت الله علم الهدی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، رهنمودهای ایشان در هر دیدار را دارای نکاتی تازه و بدیع دانست و گفت: به عنوان نمونه رهبر انقلاب در این دیدار در خصوص استکبارستیزی به این نکته اشاره فرمودند که مستکبران از اسلامی متنفر هستند که مردم را از وابستگی به استکبار جدا کند و سلطه استکبار برآن ها را قطع کند و این اسلام در نظام اسلامی ما وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مستکبران با این که در عربستان سر از بدن انسان ‌ها جدا می‌کنند، دشمن نیستند و اسلام آن ها را قبول دارند. آن ها کاری با این نوع اسلام ندارند، مشاوره نظامی و اسلحه هم به آن ها می‌ دهند و با دشمنان آن ها هم می‌ جنگند اما با اسلام انقلاب ما مشکل دارند./201/820/ب1

ارسال نظرات