۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۸۴۹۹۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:

رعایت تقوا و حمایت از ولایت فقیه مهمترین خواسته شهدا است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: پژوهشی که در وصیتنامه‌های شهدا انجام شده نشان می‌دهد که شهدا بر ضرورت حفظ اتحاد و همبستگی، رعایت تقوا و حمایت قاطعانه از ولایت فقیه تأکید کرده‌اند.
تشییع دو شهید گمنام در محلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، داریوش وکیلی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا بیان کرد: در استان اصفهان سه نفر از فرزندان شهدا به عنوان منتخب مردم در مجلس دهم حضور دارند که این مسأله فرصت مناسبی برای همه ایثارگران استان است تا مشکلات خود را مطرح و پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان 23595 شهید مدافع حرم، 1189 جانباز هفتاد درصد به بالا، 3500 آزاده و 50000 جانباز وجود دارد، اصفهان شش درصد از جمعیت کشور و دَه درصد از جامعه ایثارگری کشور را در خود جای داده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: در شهرستان شهرضا 737 شهید، 1558 جانباز، 139 آزاده، 36 خانواده دارای دو سه شهید، 46 جانباز هفتاد درصد به بالا و 576 پدر و مادر ایثارگر در قید حیات وجود دارد.

وکیلی عنوان کرد: خداوند برای شهدا اوصاف و ویژگی های را برگزیده که برای دیگران قرار نداده است، شهیدان به محض آنکه نخستین قطره خونشان بر زمین می‌رسد همه گناهانشان آمرزیده و جایگاه خود را در بهشت مشاهده می‌کنند، همچنین شهدا از فشار قبر در امان هستند و پس از ورود به بهشت تاجی از یاقوت بر سر آنها قرار داده می‌شود و هفتاد و دو حوریبه ازدواج آنها در می‌آید و هفتاد و دو نفر از همرزمان و افرادی که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرده‌اند را شفاعت می‌کنند.

وی ادامه داد: از بیست سه هزار و پانصد شهید استان اصفهان حدود چهارده هزار وصیتنامه به دست آمده است که مطالعه این وصیتنامه‌ها نشان می‌دهد که شهدا بیش از هر چیزی بر ضرورت اتحاد و حفظ همبستگی و تحمل حرف مخالف تأکید داشته‌اند، دمین نکته مورد سفارش شهدا تقوا و رعایت دستورات دینی بوده است، شهدا بر ضرورت اقامه نماز اول وقت و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: دفاع از ولایت فقیه، دفاع از محور مقاومت اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب جزء مهمترین خواسته‌های شهدا از همه ما بوده است.

وکیلی گفت: خانواده‌های شهدا نیازی به سرکشی و دیدار ما ندارند و در مقابل ما باید برای تکریم و تجلیل از آنها و زنده نگه داشتن یاد و نام آنها در کارزار انقلاب به دیدار آنها برویم، باید کاری کنیم که پدران و مادران شهدا از اینکه فرزندان خود را برای حفظ انقلاب و اسلام تقدیم کردند خوشحال باشند.

وی اظهار کرد: اگر شهدا نبودند بشریت می‌مرد، خانواده‌های شهدا ولی نعمت ما هستند و ما وظیفه داریم ضمن تکریم و تجلیل آنها، فرهنگ ایثار و شهادت را که از فرزندان آنها برای ما به یادگار باقی مانده است را حفظ و ترویج کنیم؛ طبق فرموده رهبر مظعم انقلاب بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها به خانواده‌های شهدا و ایثارگان خدمت می‌کند بنابراین همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید با همه توان در خدمت این خانواده‌ها باشند./868/203/ب1

ارسال نظرات