۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۴۸۴۶۱۲
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

حضرت فاطمه تجسم همه زیبایی ها و کمالات است

حجت الاسلام صمدی یزدی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) تجسم همه زیبایی ها و کمالات است، گفت: ایشان در یک شخصیت در عظمت و فضیلت منحصر به‌فرد و در شخصیتی دیگر، همتا، هم‌شأن و هم‌سان امیرمؤمنان(ع) است.
حجت الاسلام صمدی یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکبر صمدی یزدی، استاد حوزه علمیه، چهارشنبه در مراسم سوگواری که به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، اظهار داشت: در یک نگاه می‌شود گفت که آن حضرت دارای دو شخصیت انتصابی و حقیقی و ملکوتی است.

حجت الاسلام صمدی یزدی ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در یک شخصیتش در عظمت و فضیلت منحصر به‌فرد و ممتاز است و در شخصیت دیگرش، همتا، هم‌شأن و هم‌سان امام متقین امیرمؤمنان(ع) است.

وی با اشاره به شخصیت انتصابی حضرت فاطمه زهرا(س)، تصریح کرد:‌ آن بانوی بزرگوار پدری دارد که شاه  عالمِ لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ است.

سخنران این مراسم در ادامه با قرائت خَلَقْتُ الْأَشْیآءَ لِأَجْلِک، وَ خَلَقْتُک لِأَجْلی، خاطرنشان کرد: در حدیث قدسی آمده است: تمام اشیا را برای تو و تو را برای خود آفریدم. چرا که تو میزبان همه عالم و آدم هستی و همه عالم، حتی انبیاء عظام بر سر سفره تو نشسته‌اند.

وی با قرائت روایتی از پیامبر اکرم(ص) افزود: آن حضرت همسری دارد که پیامبر اکرم(ص) با بیان روایت «أَنَّ الرِّيَاضَ أَقْلَامٌ وَ الْبَحْرَ مِدَادٌ وَ الْجِنَّ حُسَّابٌ وَ الْإِنْسَ كُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ» در وصف ایشان فرموده است: همه درختان زمین قلم بشود، همه دریاها مرکب بشوند و همه جن و انس حسابگر و کاتب بشوند، نمی‌توانند فضایل امیرمؤمنان را حساب کنند.

صمدی یزدی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت علی(ص)، اظهار داشت: زهرا(س) شوهری دارد که رسول خدا(ص) پس از فتح خیبر، خطاب به وی فرموده است: علی جان اگر خوف این نبود که مردم درباره تو معتقد بشوند، آنچه را که درباره مسیح معتقد شده‌اند، سخنی در وصف تو، عظمت تو و حق تو می‌گفتم که خاک زیر پایت را به عنوان تبرک بردارند.

وی با مهم ارزیابی کردن شخصیت ملکوتی حضرت صدیقه طاهره، ابراز داشت: نبی مکرم اسلام، آن بانوی بزرگوار را شخصی معرفی کرده است که سخنش به گزاف و به مبالغه نیست، سخنش بر روی احساسات، هیجانات و عواطف نیست، بلکه سخنان آن حضرت  سرشار از وحی، صدق و حق است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: پیامبر اکرم در وصف حضرت فاطمه زهرا(س) فرموده است، اگر بخواهیم همه زیبایی‌ها، جمال، کمال، نیکی و حسن را در یک شخصی متجسم سازیم، آن شخص کسی جز فاطمه نیست.

حجت الاسلام اکبر صمدی یزدی در ادامه با قرائت روایات مختلفی در وصف حضرت فاطمه زهرا(س)، خاطرنشان کرد:‌ در همه قرن‌ها و در همه ادوار تاریخی که انبیاء نقش‌آفرینی کردند، سخن از معرفت، فضیلت و محبت فاطمه زهرا(س) است. /878/پ202/ی

ارسال نظرات