۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۸۴۲۳۸

تنها خواسته پدر شهيد تونسی دفاع مقدس

پدر شهيد تونسی دفاع مقدس گفت: تاكنون امكان سفر به ايران براي حضور بر سر مزار فرزند شهيدم فراهم نشده است و اميدوارم قبل از اينكه از دنيا بروم، بتوانم قبر او را زيارت كنم.
كورسل

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد اسدي‌موحد، رايزن فرهنگي ايران در تونس با پدر شهيد كمال كورسل، از شهداي تونسی دفاع مقدس، ديدار و گفت‌وگو كرد.

در اين ديدار كه به منظور تقدير و تكريم از شهيد كمال كورسل در محل رايزني فرهنگي كشورمان صورت گرفت، پدر شهيد كمال كورسل در سخنان خود، گفت: فرزندم در دانشگاه با دانشجويان ايراني آشنا شد و از اين طريق تحت تأثير افكار و انديشه‌هاي امام خميني (ره) قرار گرفت. او در تونس به تشيع روي آورد و براي تحصيل علوم اسلامي به ايران آمد و وارد حوزه علميه قم شد.

وي ادامه داد: در مدت زمان حضور شهيد كمال كورسل در ايران، همواره براي من نامه‌هايي را به تونس پست مي‌كرد تا اينكه چند سال از پسرم بي‌خبر شدم و امكان سفر به ايران و تحقيق در مورد او برايم امكان‌پذير نبود، تا اينكه متوجه شدم پسرم در جبهه در عمليات مرصاد شهيد شده است.

پدر شهيد كمال كورسل ادامه داد: تاكنون به دلايل مختلف امكان سفر به ايران براي حضور بر سر مزار فرزند شهيدم فراهم نشده است و اميدوارم قبل از اينكه از دنيا بروم، بتوانم قبر او را زيارت كنم.

اسدي‌موحد، نماينده فرهنگي كشورمان ضمن تكريم از مقام شامخ شهدا و درجات والاي آنها در نزد خداوند متعال، گفت: ان شاء الله شهيد كمال كورسل تونسي در بهشت شفيع شما خواهد بود و از خداوند صبر و اجر جزيل براي جنابعالي و خانواده شما مسئلت دارم.

وي افزود: درصدد آن هستيم تا براساس هماهنگي با بنياد شهيد امكان سفر شما را به ايران اسلامي فراهم كنيم.

همچنين محمد صغير، از فارغ التحصيلان رشته علوم اسلامي در قم و از ياران دوران تحصيل شهيد كورسل، اخيراٌ در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان در تونس اظهار كرد: شهيد كورسل رفتار و اخلاق او به عنوان نمونه  در ميان دانشجويان خارجي مطرح بود  و از او در دانشگاه به عنوان مجسمه تقوا و معنويت ياد مي‌كردند.

بنابر اعلام اين خبر، شهيد كمال كورسل، كه از پدر تونسي و مادر فرانسوي و در شهر پاريس به دنيا آمده بود، با حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل در عمليات مرصاد سال 1987 ميلادي به درجه رفيع شهادت نائل شد و در گلزار شهداي قم به خاك سپرده شد. اين شهيد در گلزار شهداي قم به «شهيد تونسي» مشهور است. پدر شهيد نامه‌اي را با دست خط شهيد ارائه كرد كه در آن اخلاص و عشق او به امام خميني (ره) و ولايت موج مي‌زد./982/ب103/د

ارسال نظرات