۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۸۳۹۸۰
نماینده سازمان ملل:

19 میلیون یمنی نیاز به کمک های بشر دوستانه دارند

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی و هماهنگ کننده امداد رسانی در حالت های فوق العاده گفت: 19 میلیون یمنی نیاز به کمک های بشر دوستانه دارند و 7 میلیون شهروند این کشور نمی دانند وعده بعدی غذای خود را از کجا و چگونه فراهم کنند.
تصویر کودکان یمنی که در حملات عربستان مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «استیون اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی و هماهنگ کننده امداد رسانی در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی عدن پس از ورود به این شهر با تاکید بر مهم بودن خطر گرسنگی که یمن را تهدید می کند، تصریح کرد: اگر جامعه بین الملل به کمک یمنی ها نشتابد و طرف های درگیر مانع کمک رسانی شوند، میلیون ها یمنی از گرسنگی خواهند مرد.

معاون دبیر کل سازمان ملل افزود: 3 میلیون یمنی در عدن و دیگر استان های مجاور این استان نیاز به کمک های بشردوستانه دارند به طوری که دو سوم این تعداد نیاز به غذای فوری دارند.

استیون اوبراین با اشاره به دیدار خود با عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و بررسی اوضاع انسانی یمن بر فراهم کردن زمینه امداد رسانی و وارد کردن کالا در همه بنادر و ضرورت از سرگیری پروازهای تجاری در یمن تاکید کرد.

وی خواستار همکاری هادی با سازمان های بین المللی موجود در عدن شد و بر بی طرفی سازمان ملل با همه طرف های درگیر برای امداد رسانی به نیازمندان تاکید کرد.

به نوشته ایرنا، عربستان همراه با چند کشور عربی و آمریکا از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است/982/ب102/د

ارسال نظرات