۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۸۳۳۵۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک:

برجام، نمایش سراب و حاصل اعتماد به شیطان است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15 خرداد قرچک برجام را نمایش سراب دانست و گفت: این سراب حاصل اعتماد به شیطان است و باید به این نتیجه رسید که همه چیز دست خدا است و درست نیست که راه غرب را پی بگیریم چرا که امید به خدا در غربی ها وجود ندارد.
حجت الاسلام عبدالله پور قرچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15 خرداد در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به آیات پایانی سوره فتح، به شرح سبک زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: آنهایی که ولایت را انکار کرده کفر باطنی و در مقابل مؤمنان قرار دارند.

وی با بیان روش زندگی منافقین، ادامه داد: آنها کارهای خود را احمقانه و بدون استدلال عقلی انجام می دهند که نه غریزی و نه فطری است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج قرچک روش کار منافقین را بر اساس تعقل ندانست و ابراز کرد: آنها در زندگی شان شتابزده عمل میکنند و امور خود را با استرس و اضطراب پیش می برند و آرامش ندارند.

وی درباره زندگی نا امن در غرب گفت: امروز با آرامش نمی توان در شهرهای غربی قدم زد و نا امنی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی غربی ها به صراحت مشاهده می شود.

حجت الاسلام عبدالله پور ترامپ را نماد استکبار خواند و تصریح کرد: رفتار او غیر قابل پیش بینی و نا امن است چون کارش پشتوانه عقلی ندارد و تفکر او مبتنی بر تعصب جاهلی است.

وی در ادامه به تبیین حضور مؤمنان درمقابل منافقین پرداخت و گفت: در مقابل منافقین، خدا در قلوب  و اندیشه مؤمنان، سکینه و آرامش قرار داده چون برای کارشان پشتوانه و برهان دارند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک اضافه کرد: مؤمنان در کارشان تردید ندارند بلکه ایمان داشته و به کارشان مطمئن هستند و درست رفتار می کنند.

وی با طرح سؤال اینکه چطور انسان به این آرامش می رسد؟ مطرح کرد: مؤمن با اخلاص، تقوا و عقلانیت همراه با ایمان و فطرت رفتار می کند.

حجت الاسلام عبدالله پور خاطرنشان کرد: با مطالعه زندگی حضرت زهرا(س) گفت: ایشان با ولادت خود حمیّت جاهلیت را از میان بردند.

وی با تشریح سبک زندگی آن بانوی بزرگوار، ادامه داد: ازدواج، میزان مهریه و رفتار ایشان با خانواده و مردم نوعی سنت شکنی و تعصب شکنی بود.

مسؤول امور روحانیان در سپاه قرچک دنیای آن حضرت را با وجود زندگی ساده پر از محبت مطرح کرد و یادآور شد: دخت پیامبر در اوج شادی دنیوی(عروسی خود)، لباس خود را انفاق می کند و اوج خوشحالی واقعی را به دست می آورد.

خطبه فدکیه برای دوران جاهلیت باورنکردنی بود

وی با یادآوری اینکه کسی در آن برهه از زمان اینگونه رفتار با فرزندان و مردم را از یک زن سراغ نداشت، خاطر نشان کرد: خواندن خطبه فدکیه از سوی ایشان برای جامعه باورنکردنی بود.

حجت الاسلام عبدالله پور بیان کرد: در دوران جاهلیت که عرب زن را  ناتوان و ناچیز می دانست حضرت صدیقه کبری(س) با علم  لدنی نشان داد که زن می تواند به مقام رسالت هم برسد.

وی با تبیین کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رزق لایحتسب نصیب مؤمنان شده است، ابراز کرد: نباید در محاسبه ها اشتباه کرد، استقلال و امنیتی که امروز در کشور حاکم است مشابه ندارد که این با امید و توکل به خدا به دست آمده است.

امید و توکل به خدا همراه با عقلانیت در ذات مؤمن است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج قرچک امید و توکل به خدا همراه با عقلانیت را به دور از هوا و هوس در ذات مؤمن دانست و ادامه داد: در هیچ شرایطی تهدیدها و آسیب ها نباید مؤمنان را به یأس بکشد.

وی در پایان برجام را نمایش سراب عنوان کرد و افزود: این سراب حاصل اعتماد به شیطان است.

حجت الاسلام عبدالله پور با بیان اینکه در سراب از دور آب می بینیم اما هرچه جلوتر می رویم به خشکی می رسیم، اضافه کرد: باید به این نتیجه رسید که همه چیز دست خدا است و درست نیست که راه غرب را پی بگیریم چرا که امید به خدا در غربی ها  نیست.

وی سبک زندگی شهدا را الگوی مؤمنان دانست و یادآور شد: شهدا هر چه خدا به ایشان داده بود را به صحنه آوردند./202/804/ب1

ارسال نظرات