۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۸۲۸۰۷
رییس ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا:

اولیای دانش آموزان معلمان را در آموزش و پرورش یاری کنند

رییس ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا گفت: همکاری اولیای دانش آموزان با معلمان در فرایند تعلیم و تربیت بسیار مهم و کارآمد است، در واقع تعالیم خانواده مکمل آموزشهای مدرسه است و به همین منظور خانواده‌های مؤمن و متعهد نقش بسیار مهمی در تربیت کارشناسان مؤمن و متخصص دارند.
حجت الاسلام جعفری نماز - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جعفری عصر امروز در نشست دانش آموزی با موضوع نماز و ذکر خدا در جمع 100 نفر از دانش آموزان دبیرستان حاج ناصر رضایی این شهرستان با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: یکی از اذکاری که به عنوان تعقیبات بعد از نماز تسبیحات حضرت زهرا(س) است که در عین سادگی بسیار مؤثر است، تا جایی که که پیامبر اسلام(ص) در زمان سختی تسبیحات اربعه را به ایشان آموخت تا تمام سختیهای دنیا برای آن حضرت آسان شود.

وی اظهار کرد: با اینکه اذکار وارد شده در منابع اسلامی از آن جهت که ذکر خداوند متعال هستند دارای فضیلت هستند و موجب پاکی دل و جلای روح می‌شوند اما بعضی از آنها بر بعضی دیگر برتری داده شده‌اند، نباید فکر کنیم چون این ذکر ساده است پس اثرات آن نیز کمتر است.

رییس ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا ادامه داد: حضرت زهرا(س) با وجود اینکه از محبوبترین اشخاص در نزد رسول خدا(ص) بودند ولی خدمتکاری نداشتند و خودشان کارهای منزل را انجام می‌دادند، طبق روایتی از حضرت عل(ع) ایشان با مشک آب می‌آورد تا آنجا که اثر بند آن در شانه و سینه آن حضرت باقی مانده بود و آنقدر خانه را جارو کرده بودند که غبار، تمام لباسهایشان را در بر گرفته بود و آنقدر در زیر دیگ غذا آتش افروخته بودند که لباسهایشان تغییر رنگ داده بود؛ هنگامی که سختیهای حضرت زهرا(س) بیشتر شد، به توصیه همسرشان، حضرت علی(ع) نزد پیامبر اسلام(ص) رفتند تا از آن حضرت کنیزی درخواست کنند که در کارهای خانه به حضرت فاطمه(س) کمک کند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: رسول خدا(ص) در پاسخ حضرت فاطمه(س) فرمودند که ای فاطمه(س) به تو چیزی را عطا کنم که از خدمتکار و دنیا و آن چه در آن است بهتر باشد و بعد آن تسبیحات حضرت زهرا(س) را به ایشان آموختند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: با دقت در تسبیحات حضرت زهرا(س) به معنای عمیق نهفته در آن پی می‌بریم، در این تسبیحات انسان با گفتن الله اکبر به نهایت عجز خود اعتراف کرده و به ناتوانی به درگاه الهی بارها اقرار می‏کند.

رییس ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا اضافه کرد: پس از آن که انسان به عجز و ناتوانی خود در شناخت ‏خالق اعتراف کرد، با گفتن الحمدلله که از افضل اذکار تسبیح است، وارد مرحله بعدی می‏ شود، امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند:«شکر هر نعمتی، اگر چه بزرگ باشد این است که حمد خدای عز و جل به بکنی»، ایشان در جای دیگری در ضمن حدیثی می‌فرمایند:«کمال شگزاری مرد گفتن الحمدلله رب العالمین است».

حجت الاسلام الاسلام جعفری گفت: سومین ذکر از تسبیحات حضرت زهرا(س) سبحان الله است، شخصی از حضرت علی(ع) در باره معنی این ذکر پرسید و ایشان در پاسخ فرمودند:«سبحان الله، تعظیم مقام بلند و با عظمت‏ خدا و منزه دانستن او از آنچه که مشرکان می‏پندارند، است و زمانی که بنده این کلمه را می‏گوید، همه فرشتگان بر او درود می‏فرستند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت همکاری اولیا دانش آموزان و مربیان مدارس برای تربیت دینی آنها، اظهار کرد: همکاری اولیای دانش آموزان با معلمان در فرایند تعلیم و تربیت بسیار مهم و کارآمد است، در واقع تعالیم خانواده مکمل آموزش های مدرسه است و به همین منظور خانواده‌های مؤمن و متعهد نقش بسیار مهمی در تربیت کارشناسان مؤمن و متخصص دارند./868/203/ب1

ارسال نظرات