۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۸۲۰۶۸
رییس ستاد اقامه نماز شهرضا:

اسلام ناب محمدی با تلاش حضرت زهرا ماندگار شد

رییس ستاد اقامه نماز شهرضا گفت: حضرت زهرا(س) قاطعانه از حریم ولایت و امامت دفاع کردند و اسلام ناب محمدی(ص) با تلاش ایشان ماندگار شد.
شهادت حضرت زهرا(س) تسلیت باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جعفری عصر امروز در نشست دانش آموزی با دانش آموزان دبیرستان شاهد دخترانه شهید زمانی، عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) با اصرار بر لزوم اجرای وصیتنامه پيامبر اسلام(ص) در خصوص خلافت و جانشيني و وفاداري بر آرمانها و انديشه اسلامي، ظلمهای زيادي را متحمل شدند زیرا ایشان در اين راه یاوري نداشتند و به تنهايي سنت، سيره و توصيه پيامبر(ص) را به انصار و مهاجر يادآور شدند.

وی اظهار کرد: حضرت زهـرا(س) در حالي ازدواج با امام علـي(ع) را پذيـرفت كه ایشان از نظر مالـي در تنگدستي به سر مي برند، ولي تقوا، حكمت، شجاعت و ايثار در وجود آن حضرت دیده می‌شد.

رییس ستاد اقامه نماز شهرضا بیان کرد: حضرت زهرا(س) در حالي با حضرت علي(ع) پيمان زناشـويي بست كه قبل از ایشان ثروتمنداني مانند عبدالرحمان بن عوف و عثمان بـن عفان به خواستگاري آن حضرت آمده بودند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در روایت امده است: «با كساني رفت و آمد داشته باشيد كه چهره آنها شما را به ياد خدا بيندازد»، در زمان ما نیز افرادی هستند كه معصـوم نيستند ولـي چنان خـدا را در تمام زواياي زندگـي حاضر و ناظر ديده‌اند كه جلـوه خدايي و رنگ و بـوي الهي يافته‌اند؛ حضرت زهـرا(س) چنـان به خداوند نزدیک شده بودند كه نه تنها در گفتـار و رفتـار چهره ملكـوتيشان ديگران را به سوی خدا سـوق مـي‌داد، بلكه حتـي چادر آن حضرت نیز مـوجب اسلام آوردن فرد یهودی شد.

وی اضافه کرد: دختران جامعه اسلامـي بايد زمینه آرامـش واقعي امام زمان(ع) را فراهـم كنند، رفتار و کردار و انتخاب آنان باید به گونه‌اي باشد که شايسته يک بانوي فرهيخته، ارزشمند، سعادتمند، عالم و باتقوا باشد، چنانچه اهل بيت(ع) نیز چنین رفتاری را براي همه زنان مسلمان توصيه کرده‌اند.

رییس ستاد اقامه نماز شهرضا گفت: از گذشته تا به حال برخي با فهم نادرست از کلام و سنت و سيره رسول خدا(ص) و برخي ديگر با برداشت اشتباه از سنت و سيره اهل بيت(ع) نه تنها به کمال سعادت نرسيده‌اند بلکه موجب قضاوت ناصحيح پيروان ديگر اديان و مذاهب در خصوص اسلام و تشيع نیز شده‌اند، در اين ميان دانستن رفتار، کردار، کلام و به عبارت ديگر شناخت سبک زندگي اهل بيت(ع) نه تنها سبب هدایت فرد می‌شود بلکه تصويري روشن و واقعي از اسلام و تشيع را ارائه می‌کند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) باوجود درک مراتب عالی زهد و تقوا، از مسؤوليتهاي اجتماعي خود نيز غافل نبوند، ایشان نه تنها در عصر پیامبر(ص) بلکه چندي پس از رحلت آن حضرت نسبت به تحولات اجتماعي، سياسي و فرهنگي جامعه اسلامي بي‌تفاوت نبوده و در هر فرصت مناصب به مسؤليت اجتماعي خود عمل می‌کردند.

وی گفت: آن حضرت به جاي عافيت طلبي و بهره‌مندي از جايگاه و احترام عمومي وارد ميدان جهاد و روشنگري شدند و با حضور در کوی و برزن و مسجد به روشنگري مي‌پرداختند و با حاکمان به احتجاج مي‌پرداختند./202/868/ب1

ارسال نظرات