۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۸۲۰۴۸

یونیسف حمله به کودکان یمن را جنایت خواند

معاون مدیر صندوق بین المللی حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) دریمن، حمله به خانه ها، مدارس و بیمارستان های این کشور را جنایتی آشکار و نابخشودنی خواند.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، گرانت برچارد معاون مدیر صندوق بین المللی حمایت از کودکان سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله هوایی اخیر عربستان و ائتلاف عربی به تجمع مردمی درمراسم عزاداری در شهر ارحب استان صنعا پایتخت بسیار فجیع بود.

وی افزود: تیم ما در بازدید از بیمارستان دو کودک را که به شدت زخمی شده بودند و یکی از آنها یک ساله بود و ترکش هایی در بدن وی همراه با سوختگی در صورت وی ایجاد شده بود دیدند که پس از ساعاتی نزدیکان وی از مرگ کودک خبر دادند.

وی ادامه داد: همچنان دو کودک زیر خاک مدفون شدند.

برچارد تاکید کرد: کودکان وخانواده های آنها بهای سنگینی در جنگ دو ساله یمن پرداختند این در حالی است که تقریبا یکهزار و 500 کودک کشته شده و هزاران کودک دیگر معلول شدند.

به نوشته ایرنا، عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است./982/ب103/د

ارسال نظرات