۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۸۱۷۲۸
با حضور بیش از 2600 داوطلب؛

آزمون روحانيون عتبات عاليات در 21 حوزه برگزار شد

آزمون روحانيون عتبات عالیات با حضوربیش از 2600 داوطلب به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
آزمون

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام علي پروانه مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری در گفتگوی خبری با اشاره به برگزاري آزمون سراسری روحانيون عتبات عالیات در روزجمعه (۲۹ بهمن ماه) گفت: این آزمون با حضور بیش از 2600 داوطلب به صورت همزمان در 21 حوزه منتخب در سراسر کشوربرگزارشد.

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری استقبال از این آزمون را خوب توصیف کرد و گفت: از میان بیش از 3000 داوطلب  بيش از 89% در اين آزمون شركت کردند.

بگفته وی با وجود بارش شدید برف دراستان اردبیل و وقوع سیل دراستان شیراز داوطلبان شرکت کننده ازاین دو استان حضورحداکثری درجلسه آزمون داشتند.همچنین استان قم با بیش از 1130 داوطلب بیشترین شرکت کننده را دراین آزمون داشت.

حجت الاسلام پروانه افزود: هر داوطلب در این آزمون در مدت 90 دقیقه به 90 سوال از دروس احكام، عقايد، تاريخ اسلام و اماكن و اطلاعات عمومي پاسخ داد و برای نظارت بر حوزه‌هاي برگزاري آزمون يك نفر ناظر آزمون به هر حوزه اعزام شد.

برپایه این گزارش داوطلبانی که بتوانند 60% امتياز را بعنوان حد نصاب قبولی كسب نمايند پذیرفته و برای مصاحبه فراخوانده می شوند.

نتايج این آزمون قرار است نيمه دوم فرودين ماه 96 از طريق سايت  آزمون به نشاني : azmoon.hajj.ir اعلام شود./1330/د102/ج

ارسال نظرات