۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۸۱۱۶۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

آل سعود مهد پرورش تروریسم تکفیری در جهان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که عربستان مهد پرورش گروه های تکفیری در جهان است، گفت: این کشور صادر کننده اصلی گروه های تکفیری و تروریستی به دیگر کشورهای جهان است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی و جریان های تکفیری در محمودآباد، گفت: این دوره آموزشی با حضور پرسنل ادارات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به خطرناک بودن اعتقادات این گروه تروریستی و برخی تحرکات در کشور و منطقه، افزود: دنیای غرب و استکبار از جنگ رو در رو با نظام اسلامی هراس و وحشت دارد و در صدد ایجاد جنگ های نیابتی در منطقه است و این روش را بهترین مدل برای براندازی کشورهای حامی ایران و مقاومت  و تضعیف جبهه مقاومت در منطقه می داند و با سرمایه گذاری کلان و پرداخت دلارهای نفتی کشورهای عربی جاهل نظیر عربستان اتش فتنه را در منطقه شعله ور می کند.

حجت الاسلام شکریان مهم ترین هدف و نقشه دشمن را در سال های اخیر تبلیغ گسترده، نشر و ترویج جریان های تکفیری و تروریستی دانست و تصریح کرد: با توجه به وضعیت تأسف بار برخی کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن، بحرین و افغانستان و پاکستان و با اهمیت شناخت فرق و مذاهب اسلامی و شیوه های مقابله با خرافه و موهومات و نحوه پاسخگویی نسبت به برخی شبهات این دوره آموزشی  آشنایی  با فرق و مذاهب اسلامی و خطر جریان های تکفیری و تروریستی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به گسترش فعالیت های گروه های تکفیری و سلفی در منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: امروز تفکر ضاله وهابیت به سرکردگی مزدوران آل سعود از قدرت شیعیان هراس دارند و با تفرقه افکنی و برخی برنامه ریزی ها در صدد اختلاف بین مذاهب اسلامی خصوصا شیعه و سنی هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان اسلام به سرکردگی استکبار جهانی با ایجاد و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تکفیری تلاش کردند تا اسلام ناب را از بین ببرند، بیان داشت: به وجود آوردن یک اسلام تکفیری صهیونیستی مهم ترین هدف دشمنان از ایجاد گروه های تروریستی منطقه بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه با هوشیاری جبهه مقاومت به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توطئه دشمنان در منطقه خنثی شد، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در تلاش بودند با ایجاد بحران و آشوب در منطقه خاورمیانه به نقش آفرینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایان دهند که در این باره شکست سنگینی خوردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که جریان تکفیری در منطقه به سرکردگی آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه، انسان های بی گناه زیادی را به خاک و خون کشیدند، افزود: مسؤول بحران  و خرابی های امروز کشورهای اسلامی منطقه آمریکا و کشورهای عربی منطقه به ویژه عربستان سعودی است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که عربستان مهد پرورش تفکر تکفیری در جهان است، تصریح کرد: این کشور صادر کننده اصلی گروه های تکفیری و تروریستی به دیگر کشورهای جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حالی عربستان به طور علنی از گروه های تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی می کند که آمریکا و برخی کشورهای غربی این رژیم خطرناک و کودک کش را کشوری موفق در مقابله با تروریسم معرفی می کند، بیان داشت: مهم ترین منابع مالی گروه های تروریستی منطقه با دلارهای نفتی آل سعود تأمین می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام فکر می کردند به راحتی می توانند با اردوکشی به کشورهایی نظیر سوریه و عراق زمینه تغییر رژیم در آنها را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: همه اهداف دشمن برای رسیدن به جمهوری اسلامی ایران بود که خوشبختانه با هوشیاری جبهه مقاومت این توطئه خنثی شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مدیریت فضای بحرانی منطقه به وضوح آشکار شد، تصریح کرد: آمریکا و رژیم آل سعود بازنده اصلی جنگ در منطقه بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز باید اهداف و برنامه های جریان خطرناک تکفیری برای آحاد جامعه تببین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نقش مبلغان دینی و گروه های تبلیغی در تبیین اهداف خطرناک این گروه های تروریستی برای عموم جامعه بسیار مهم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که وحدت و همبستگی امت اسلامی امروز یکی از نیازهای مهم جوامع اسلامی برای مقابله با هجمه های دشمنان اسلام است، تصریح کرد: امت اسلامی باید بدانند که تفرقه و اختلاف تنها مسیر را برای تحقق اهداف و برنامه های دشمنان هموارتر خواهد کرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که با اشاره به این که گسترش اسلام ناب سدی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان در جهان است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند تا با ترفندهای مختلف از گسترش جهانی اسلام ناب در کشورهای جهان جلوگیری کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ملت های جهان تشنه فراگیری معارف ناب دینی هستند، تصریح کرد: با وجود همه تلاش های نظام سلطه امروز اسلام ناب و حقیقی با پرچم داری نظام مقدس جمهوری اسلامی، در بسیاری از کشورهای جهان فراگیر شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز با مدیریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بحران از کشورهای اسلامی منطقه کاسته شده و امروز سوریه و عراق به یک ثبات مناسبی رسیده اند، خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی و تفکیری حاضر در این کشورها با مقاومت و ایستادگی مردم و حضور اثرگذار ایران اسلامی در حال نابودی و پاکسازی کامل هستند.

حجت الاسلام شکریان امروز مهم ترین نیاز کشورهای اسلامی وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی است، تصریح کرد: علما، اندیشمندان و متفکران جهان اسلام باید با برنامه ریزی و تبیین خطرات جریان های تکفیری و سلفی در ریشه کن کردن این غده سرطانی که تحت حمایت مزدوران سعودی و حمایت های رژیم صهیونیستی است تلاش کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات