۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۷۸۱
امام جمعه تبریز:

ترویج نماز در جامعه تحکیم معنویت را به دنبال دارد

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه تبلیغ و گسترش فرهنگ نماز راهکار موثری برای نهادینه کردن معنویات در جامعه است، گفت: رسانه ملی حرف نخست را در ترویج فرهنگ نماز را در جامعه می زند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم تجلیل از برنامه سازان برتر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در اجلاس سراسری نماز که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نماز محور معنویت در جامعه است.

وی با بیان اینکه تبلیغ و گسترش فرهنگ نماز راهکار موثری برای نهادینه کردن معنویات در جامعه است، ابراز داشت: در این میان رسانه ملی حرف نخست را در ترویج فرهنگ نماز و تمسک به آن را می زند، بنابراین رسانه ملی باید از ظرفیت خود بهترین استفاده را در این مسیر بکند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رتبه های نخست کشوری در حوزه تبلیغ نماز و قرآن نشان از عزم جدی مسؤولان صدا و سیمای استان برای فرهنگ سازی معنویات دارد، بنابراین این اقدامات جای تقدیر و تداوم آن برای نیل به هدف غایی آن لازم و ضروری است.

وی با اشاره به آثار تربیتی نماز در نسل جوان و نوجوان کشور و برکات معنوی آن برای آینده جامعه، ابراز داشت: اقامه نماز، اعتقاد به قدرتی فوق قدرت های جهانی را در انسان تقویت و کبر و غرور را از نهاد جامعه پاک می کند و انسان را متوجه منبع لایزال الهی و قدرت خداوند متعال می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سرگردانی روانی و سقوط اخلاقی را در جوامع غربی، حاصل دور بودن از یادخدا و بی توجهی به معنویات دانست و تاکید کرد: برای جلوگیری از انحطاط جامعه اسلامی باید بیش از پیش به اقامه نماز به ویژه نمازهای جماعت در مساجد و ادارات توجه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ترویج نماز در جامعه برای جلوگیری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: باید نماز را به عنوان مانعی برای ترویج مفاسد اخلاقی در جامعه ترویج دهیم، نماز به جهت توجه به منبع فیض لایزال الهی و قدرت ربوبی انسان را از معاصی دور می کند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه ترویج نماز باید برنامه ای باشد که از کودکی در شخص نهادینه شود، افزود: نسل جوان امروز آینده سازان کشور است و معنویت آنها سبب معنویت آینده کشور خواهد بود./854/202/ب1

ارسال نظرات