۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۸۰۰۷۲
امام جمعه موقت شهرضا:

اختلاس و حقوق های نجومی نشانه ضعف در مبانی اعتقادی و اخلاقی است

امام جمعه موقت شهرضا گفت: اختلاس های کلان و اخذ حقوق های نجومی نشانه بی اعتقادی و ضعف در مبانی ایمانی برخی از مسؤولان است که به اساس نظام و انقلاب ضربه می‌زند.
اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام یحیی رهایی در سخنرانی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شهرستان شهرضا که در مسجد صدیقه طاهره(س) این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: بزرگداشت 22 بهمن به عنوان یکی از ایام الله انقلاب اسلامی در جامعه یادآور خاطرات شیرینی است که در دوران مبارزات انقلابی ملت ایران به ثبت رسیده است.

وی از اظهار کرد: در آن دوران ملت ایران با شور و علاقه راهپیمایی عظیم و باشکوهی را انجام دادند و با شب زندذه داریها در راستای پاسداری از ارزشهای اسلام و انقلاب تلاش کردند.

امام جمعه موقت شهرضا بیان کرد: ایثار مردم بزرگ ایران در آن دوران مبارزات انقلابی قابل توجه بود چون به دلیل اعتصابهایی که انجام می‌شد برخی از افراد دچار مشکلاتی شده بودند اما مردم به صورت خودجوش کمیته‌هایی را تشکیل دادند که بعدها زمینه تشکیل نهادهایی مثل کمیته امداد امام خمینی(ره) شد.

حجت الاسلام رهایی ادامه داد: آنچه که در آن دوران بر جامعه حکومت می‌کرد وحدت کلمه با انگیزه الهی بود که همین عامل سبب پیروزی انقلاب هم شد؛ وحدت کلمه مردم برای دشمنان غیر قابل باور بود زیرا آنها مشاهده می‌کدند که باوجود مشکلات و اختلافات در طول چند ماه همه افراد جامعه متحد و منسجم در برابر آنها قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در آن زمان رژیم طاغوت که از پشتوانه مستحکم خارجی و دولتهایی همچون اسراییل و آمریکا برخوردار بود نیز از موج عظمیم ملت تعجب کرده بود زیرا آنها از حمایت قاطع دستگاه اطلاعاتی ساواک و نیروهای متقدر نظامی برخوردار بودند اما در نهایت شکست خوردند.

امام جمعه موقت شهرضا گفت: وقتی نیروهای خارجی از حمایت رژیم دست برداشتند آن حکومت که پشتوانه مردمی مستحکمی هم نداشت بلافاصله شکست خودر و خود شاه هم در مصاحبه‌ای از تناقضهای رهبران آمریکا در برابر حکومتش براز تعجب کرده بود.

حجت الاسلام رهایی عنوان کرد: مردم ایران به خاطر دین قیام کردند، شاید برای اکثریت افراد جامعه یک رفاه نسبی اقتصادی وجود داشت اما وقتی دیدند که مقدسات دینی آنها مورد بی احترامی قرار گرفته و مسؤولان کشور سرسچرده اسراییل و قدرتهای استکباری هستند، بر علیه حکومت فاسد پهلوی قیام کردند.

وی بیان کرد: آنچه که می‌تواند در طول تاریخ حکومت و نظام اسلامی را حفظ کند وحدت کلمه با انکیزه الهی است، اگر این وحدت واقعاً بین مردم ایجاد شود در برابر توطئه‌ها مقاوم خواهیم بود اما متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود افرادی که تریبونهایی در اختیار دارند در ظاهر سخن از اتحاد مردم می‌زندد اما در عمل به اختلافات دامن می‌زنند.

امام جمعه موقت شهرضا ادامه داد: بروز اختلافات به نظام آسیب می‌زند، مردم در طول 38 سال گذشته متحد و منسجم در همه زمینه‌ها حاضر بوده و باجود برخی از مشکلات اقتصادی در عرصه‌هایی مثل هشت سال جنگ تحمیلی ثابت کرده‌اند که در حمایت از انقلاب کوتاهی نمی‌کنند اما برخی رفتارها برای آنها قابل تحمل نیست.

حجت الاسلام رهایی اضافه کرد: ایام الله 22 بهمن فرصت مناسبی برای بررسی کارنامه انقلاب اسلامی است، انقلاب در همه عرصه‌های امنیتی، نظامی و فرهنگی به خوبی درخشیده و باعث ایجاد تحولات چشمگیری هم شده است اما متأسفانه در برخی موارد در حوزه مسائل فرهنگی عقب گرد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: بی عدالتی در مسائل اقتصادی و تقسیم بیت المال و دریافت حقوقهای نجومی که سبب نارضایتی رهبر معظم انقلاب هم شده، ناشی از ضعف برخی از مدیران است، مدیرانی که از بین مردم برخواسته و به مقامهایی رسیده‌اند گویا مشکلات مردم و معضلات آنها را فراموش کرده‌اند./202/868/ب1

ارسال نظرات