۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۷۹۹۸۶
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

مردودی نظریه جدایی دین از سیاست با تداوم انقلاب

حجت الاسلام ربیعی با اشاره به تلاش استکبار برای ناکارآمد نشان دادن دین در اداره جامعه، گفت: تداوم انقلاب اسلامی نظریه جدایی دین از سیاست را مردود کرد.
حجت الاسلام محسن ربیعی

حجت الاسلام محسن ربیعی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ‏رسا در اصفهان، پیرامون شبهات موجود درباره انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود ایمان و وحدت کلمه را 2 عامل مهم پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی دانسته اند، ما باید این دو رمز پیروزی انقلاب را قدر بدانیم، در هر جایی که این عوامل تقویت شده در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رشد کردیم و هر ‏جا هم که این عوامل تضعیف شده اند دچار افول و عقب ماندگی شده ایم.

خاستگاه انقلاب اسلامی دفاع از مرجعیت و حقوق اجتماعی بود

وی درباره انگیزه های مادی مردم در پیروزی انقلاب و اعتراضات علیه رژیم ستمشاهی، اظهار داشت: خاستگاه انقلاب از مرجعیت و دفاع از حقوق اجتماعی شروع شد، در جوامع مادی انگیزه های رفاهی و اقتصادی نقش تعیین کننده ای دارد، در انقلاب اسلامی گرچه انگیزه های مادی و خواست مردم برای معیشت خوب هم نقش داشته، اما در حرکت مردم به رهبری امام(ره) عوامل مادی نقش اصلی را ندارد و عمده انگیزه ها مباحث دینی و اجتماعی و آزادی خواهی بوده است.

نقش گروه های چپ، ملی گرا و التقاطی در انقلاب تعیین کننده نبود

مفسر نهج البلاغه درباره نقش گروه های چپ مارکسیستی، ملی گراها و التقاطی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، گفت: البته آن ها در مبارزات نقش داشتند اما در ادامه انقلاب با مشخص شدن انگیزه ها و اعتقادات این گروه ها می بینیم که نقش آن ها آنقدر ناچیز بوده که اصلاً مردم آن ها را پس می زنند و پایگاه مردمی برای آن ها متصور نیست، بنابراین نقش آن ها تعیین کننده نیست.

حجت الاسلام ربیعی درباره تبلیغات دشمنان اسلام و کوبیدن آن ها بر طبل جدایی دین از سیاست برای تخریب انقلاب اسلامی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با آوردن دین به عرصه اجرایی جامعه  و دخالت دادن آن در اداره حکومت، در عمل خلاف ادعای دشمنان را ثابت کرد و به همگان نشان داد که دین کارآیی لازم برای مدیریت جامعه و ساختن کشوری مقتدر و پویا را دارد، با تداوم انقلاب اسلامی عملاً این تبلیغات دشمن خنثی شد.

وی ابراز داشت: هر جایی و در هر حوزه ای که در جمهوری اسلامی دین باوری به صورت یک گفتمان خودش را نشان داده پیشرفت ها هم حاصل شده است، انقلاب اسلامی در حدود 40 سال است که با قدرت های جهانی در حال درگیری است و توانسته در عین استقلال و تن ندادن به خواسته های استکباری آن ها پیشرفت های قابل توجهی هم داشته باشد و این موضوع بسیار مهمی است.

انقلاب اسلامی نموداری برای اثبات اندیشه حکومت دینی است

مسؤول بنیاد مهدویت شاهین شهر‏ توضیح داد: انقلاب اسلامی خودش نموداری برای اثبات اندیشه و حکومت دینی است، این به صورت عملی ثابت شده است، گواه آن هم خیزش های متعدد بشری در همه جوامع بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران است.

حجت الاسلام ربیعی بیان داشت: تحولات مهمی در خاورمیانه، آسیا، آمریکا و آفریقا متأثر از انقلاب اسلامی پدید آمد که هیچ کس نمی تواند مرتبط بودن این خیزش ها با انقلاب ایران را انکار کند، اینکه دشمنان با ابزارهای مختلف مانند تحریم که به ضرر خود آن ها هم هست و تجارت آن ها را محدود می کندف با انقلاب مقابله می کنندف این ها همه برای اینست که ناکارآمدی دین در عرصه جامعه را عملاً محقق کنند که موفق نبوده اند.

انقلاب اسلامی ابهت لیبرالیسم را فرو ریخت

وی اظهار داشت: طبیعی است که استکبار می خواهد تا سیستم هایی را که خودش سال های سال بر اساس آن ها حرکت کرده و آن ها را با تبلیغات فراوان در ذهن مردم جهان موجه ساخته تثبیت کند، اما با وقوع انقلاب اسلامی بسیاری از این ساختارها فرو ریخت و ابهت لیبرالیسم و اندیشه های توحیدی رنگ باخت.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در واقع اگر هویت ضداستکباری جمهوری اسلامی نبود مبارزات گسترده آمریکا و دیگر دول استعماری با جمهوری اسلامی توجیهی نداشت، اگر کمی تأمل کنیم می بینیم که این اسلام ناب محمدی بر مبنای باج ندادن به طاغوت است که در برهه های گوناگون به ما عزت و افتخار و آبرو داده است.

ریزش های انقلاب با انحراف خواص بعد از پیامبر(ص) قابل توجیه است

حجت الاسلام ربیعی ریزش های انقلاب اسلامی از مدیران سطح اول نظام و انحراف آن ها از مسیر انقلاب در میانه راه را دلیل بر ضعف ایدئولوژی نظام ندانست و بیان داشت: اگر تاریخ اسلام را ورق بزنیم می بینیم که چنین مسائلی در صدر اسلام هم وجود داشته است، در ورایات هم داریم که مردم جز عده معدودی از دین خدا برگشتند و منحرف شدند.

وی تصریح کرد: تنها ماندن امیرمؤمنان(ع) در ماجرای خلافت رسول الله(ص) بعد از رحلت پیامبر(ص) نمی تواند دلیلی بر ضعف بنیان و اندیشه های اسلامی باشد، همان زمان هم دشمن برای لطمه زدن به اسلام برنامه ریزی می کرد تا ریاست خودش را تثبیت کند.

مفسر نهج البلاغه افزود: خداوند انسان را آزاد و دارای اختیار آفریده و انسان هم گاهی فریب می خورد، ریاست طلبی و منافع مادی و سابر موارد انسان ها را وسوسه می کند، حکومت اسلامی پیامبر(ص) هیچ ایراد ایدئولوژیکی نداشت و ریزش و سقوط افراد دارای منصب در جمهوری اسلامی هم به همین گونه قابل تفسیر و تعمیم است.

نباید برنامه ریزی دشمن برای انحراف خواص را نادیده بگیریم

حجت الاسلام ربیعی با توجه به آموزه های قرآنی رذائل نفسانی را در نزد نفس همه انسان ها حاضر دانست و اظهار داشت: اگر انسان کمی از خود غافل شود امکان انحرافش وجود دارد، دلیل تأکیدات فراوان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بر مباحث اخلاقی و خودسازی در دیدار با مدیران و مسؤولان نظام هم همین موضوع است.

وی ابراز داشت: در اسناد لانه جاسوسی آمریکا که چاپ هم شده مشاهده می شود که آمریکا برنامه ریزی وسیعی برای انحراف افراد مهم از مسیر اسلام ناب و انقلاب داشته و برخی از ارتباط های عوامل آن ها در ایران با چند واسطه حتی به دفتر برخی مراجع تقلید هم می رسد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: گاهی دشمن با واسطه ها و از طریق تکرار شبهات و ایجاد اختلاف دروغین میان افراد مهم آن ها را فریب می دهد، دشمن واقعاً تلاش می کند و در انحراف افراد مختلف نباید از برنامه ریزی دشمن برای این افراد و دسیسه ها غافل شویم و بدانیم که هر فردی ممکن است تحت تأثیر جوسازی ها و القائات مکرر دشمنان قرار بگیرد.

حجت الاسلام ربیعی تأکید کرد: بصیرت امروز مورد نیاز ما بصیرت عمیق تری نسبت به سابق است، باید دشمن و نفوذگاه های آن را خوب بشناسیم و تحلیل عمیقی از وضعیت کنونی انقلاب داشته باشیم تا تحت تأثیر برنامه ها و فریب دشمنان اسلام  و انقلاب قرار نگیریم. /869/301/ب2

ارسال نظرات