۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۷۹۶
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خراسان جنوبی

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه علمیه در سال 96 و 97 از 15 بهمن ماه در خراسان جنوبی آغاز و تا 15 فروردین ماه 96 ادامه دارد.
مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه علمیه در سال 96 و 97 از 15 بهمن ماه در خراسان جنوبی آغاز و تا 15 فروردین ماه 96 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان شامل استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است، گفت: حوزه های این 3 استان تحت برنامه شورای عالی حوزه علمیه خراسان و سایر استان های کشور تحت برنامه شورای عالی حوزه علمیه قم هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: داوطلبان استان که مایل به ثبت نام در مدارس علمیه استان هستند باید دقت کنند وارد سایت حوزه علمیه خراسان شوند و یا حضوری به مدارس علمیه سطح شهر مراجعه کنند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه ثبت نام در حوزه علمیه خراسان به صورت رایگان است، تصریح کرد: از 21 فروردین ماه 96 تا 25 فروردین متقاضیان می توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی زمان توزیع کارت ورود به جلسه را از 6 اردیبهشت تا 12 اردیبهشت ماه سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: آزمون کتبی برای متقاضیان به صورت سراسری در 15 اردیبهشت برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه نتایج آزمون کتبی در 8 خرداد سال آینده اعلام می شود، خاطرنشان کرد: افراد پذیرفته در آزمون کتبی برای مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد که این مصاحبه از 28 خرداد تا 15 تیرماه انجام می شود.

حجت الاسلام مشرفی اعلام نتایج مصاحبه را در 20 تیرماه دانست و اظهار کرد: افرادی که در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری قبول شده باشند باید در دوره 40 روزه تثبیتی که از 20 تیرماه تا 31 مرداد ماه برگزار می شود در مدارس علمیه شرکت کنند.

وی افزود: 23 مدرسه علمیه در خراسان جنوبی وجود دارد که زیر نظر حوزه علمیه خراسان قرار دارند از این تعداد 7 مدرسه خواهران و 16 مدرسه برادران است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام شهرستان های استان جزء شهرستان خوسف دارای مدرسه علمیه برادران هستند، گفت: داوطلبان با معدل بالای 18 در پایه نهم، معدل بالای 17 در مقطع پیش دانشگاهی و معدل بالای 12 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از آزمون کتبی ورود به حوزه معاف هستند.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به شرایط سنی داوطلبان، گفت: در حوزه برادران شرط ورود به حوزه حداکثر 17 سال در پایه نهم، حداکثر 18 سال در پایه دهم، حداکثر 20 سال در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی، حداکثر 22 سال در مقطع کاردانی، حداکثر 24 سال در مقطع کارشناسی، حداکثر 28 سال در مقطع کارشناسی ارشد و حداکثر 30 سال در مقطع دکتری است.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه خواهران نیز شرط ورود حداکثر 18 سال در پایه نهم، حداکثر 19 سال در پایه دهم، حداکثر 28 سال در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی، حداکثر 29 سال در مقطع کاردانی، حداکثر 33 سال در مقطع کارشناسی، حداکثر 37 سال در مقطع کارشناسی ارشد و حداکثر 39 سال در مقطع دکتری است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیتی در مرکز استان از داوطلبان شهرستانی درخواست می شود، اولویت نخست خود را ثبت نام شهرستان خود قرار دهند و ضریب پذیرش شهرستان های دیگر متفاوت تر از مرکز استان است.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه محل آزمون کتبی در خراسان جنوبی در شهرستان های فردوس، قاین و بیرجند پیش بینی شده است، تصریح کرد: برای پذیرش خواهران در حوزه های علمیه محدودیتی وجود ندارد اما ظرفیت پذیرش در حوزه برادران 410 نفر پیش بینی شده است.

وی افزود: در مدارس علمیه استان ملاک و معیار ما تنها بر معدل نیست بلکه داشتن علاقه، انگیزه، تعهد، توان جسمی و استعداد برای تحصیل در حوزه از ملاک و معیارهای مهم است که مدنظر قرار دارد./880/202/ب1

ارسال نظرات