۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۷۸۴۴۲

افتتاح نمايشگاه جلوه‌هاي تمدن ايران اسلامي در تونس

همزمان با آغاز ايام‌الله دهه مبارك فجر، نمايشگاه جلوه‌هاي تمدن ايران اسلامي به همت رايزني فرهنگي كشورمان در تونس افتتاح شد.
اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سي‌وهشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، نمايشگاه جلوه‌هاي تمدن ايران اسلامي، 12 بهمن با حضور جمعي از هنرمندان، نخبگان و مسوولين فرهنگي در محل سالن فرهنگي ابن رشيق، افتتاح شد.

در آيين افتتاحيه اين نمايشگاه، فتحي بن عثمان، مدير انجمن سينماي ايران و تونس به اهداف برگزاري نمايشگاه اشاره كرد و در ادامه، شكري لطيف، رييس مركز فرهنگي ابن رشيق ضمن تشكر از تلاش‌هاي رايزني فرهنگي ايران در تونس جهت برگزاري اين نمايشگاه، گفت: فرهنگ و تمدن ايران همگوني و تشابهات زيادي با فرهنگ تونس دارد و كشور تونس بيشترين بسترهاي فرهنگي و هنري را با ايران و تمدن ايراني داراست.

محمد اسدي‌موحد، رايزن فرهنگي كشورمان در تونس طي سخناني، گفت: هنر و تمدن بهترين ابزار براي تقارب ملت‌هاست. ملتي كه هنر و تمدن دارد با وحشيگري، خشونت و تحجر رابطه‌اي ندارد. ملت هنردوست و با تمدن، ملتي صلح دوست و با كرامت است.

وي به دستاوردهاي علمي، هنري و فرهنگي ايران پس از انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: امروز ايران، الگوي اسلام معتدل و اسلام جهان شمول براي جامعه بشري است.

در اين نمايشگاه، علاوه بر كتاب‌هاي ايران‌شناسي، ادبيات انقلاب اسلامي و آشنايي با سيره و شخصيت امام خميني (ره)، تابلوهاي هنري كه معرف فرهنگ و تمدن ايران اسلامي و پيشرفت‌هاي كشورمان است، در معرض ديد حاضرين قرار گرفت.

از جلوه‌هاي زيباي اين نمايشگاه مي‌توان به تابلو‌هاي خط نستعليق، تزيين آيات قرآني بر روي چرم و پوست و همچنين، نمايشگاه عرضه صنايع دستي ايراني اشاره كرد كه بسيار مورد توجه بازديدكنندگان قرار گرفت و تحسين آنها را به همراه داشت.

بنابر اعلام اين خبر، نمايشگاه جلوه‌هاي تمدن ايران اسلامي به مدت 7 روز در تونس داير خواهد بود./982/ب102/د

ارسال نظرات