۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۷۶۹۸۵
امام جمعه شهرضا:

انقلاب اسلامی فضای مناسبی برای فعالیت بانوان ایجاد کرده است

امام جمعه شهرضا گفت: انقلاب اسلامی زمینه مناسبی برای فعالیت بانوان ایجاد کرده است، در شرایط فعلی بانوان جامعه می‌توانند فارغ از هرگونه مزاحمتی از همه امکانات موجود در جامعه استفاده و مدارج عالی تحصیلی در حوزه و دانشگاه را طی کنند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در مراسم نشست دانش آموزی ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا که در دبیرستان دخترانه حکیم فرزانه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در 22 بهمن سال 57 امام خمینی(ره) که مردی صالح و مهذب بودند، انقلاب اسلامی را رهبری و به پیروزی رساندند؛ اکنون در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب وظیفه داریم راه و هدف ایشان را شناخته و برای استمرار مسیر ایشان در مسیر ولایت فقیه برنامه‌ریزی کنیم.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «انقلاب ما انفجار نور بود»، این سخن به این معنا است که در اثر ایجاد انقلاب اسلامی ظلمتهایی که در نتیجه ظلم و ستم بر مردم ایجاد شده بود از بین رفت و زمینه مناسب برای استقرار عدالت و برابری فراهم شد.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: به گفته فلاسفه اسلامی نور امری وجودی و ظلمت امری عدمی است، در واقع انچه که به عنوان شرارت و بدی در عالم مشاهده می‌شود اصلاً وجود ندارد، عالم از یک منشأ خیر و برکت ایجاد شده و همه ما هم وظیفه داریم بر اساس مبنای تشکیل جهان به سوی نور و حقیقت و عدالت حرکت کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه برخورداری همه افراد از نور اسلام و عدالت و آزادی را فراهم کرده و زمینه‌ها ظلم و ناعدالتی را از بین برد، به همین دلیل است که انقلاب اسلامی به نوری در عالم هستی تشبیه می‌شود که همه افراد را برخوردار می‌کند.

وی با اشاره به آیات «اَللهُ وَلیُّ الَّذین آمَنو یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُمات اِلی النُّور وَ الَّذین کَفَروا اَولیائُهُم الطّاغوت یُخرِجونَهم منَ النُّورِ اِلی الظُلُمات» بیان کرد: اسلام مظهر نور خداوند است و اراده الهی هم بر اساس هدایت انسانها به سوی خداوند و رستگار شدن آنها قرار دارد.

امام جمعه شهرضا گفت: انقلاب اسلامی زمینه مناسبی برای فعالیت بانوان ایجاد کرده است، در شرایط فعلی بانوان جامعه می‌توانند فارغ از هر گونه مزاحمتی از همه امکانات موجود در جامعه استفاده و مدارج عالی تحصیلی در حوزه و دانشگاه را طی کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: حکومت اسلامی باید تلاش کند زمینه اقامه نماز را فراهم کند، در شرایط فعلی هم بسترهای آن به خوبی فراهم شده است بنابراین دانش آموزان و دانشجویان و همه افرادی که در سنینی قرار دارند که زیربنای اصلی شخصیت آنها در حال شکل گرفتن است باید از موقعیت مناسبی که برای فراگیری معارف اسلامی و عمل به دستورات اسلام فراهم شده استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اقامه درست نماز مانع ارتکاب معاصی می‌شود، محیطهای آموزشی و پرورشی نیز بهترین مکان برای اقامه نماز و پرورش روح و اخلاق دانش اموزان است زیرا این افراد در سنی قرار دارند که هرگونه آموزشی را به خوبی پذیرفته و در روح و روان انها اثر می‌گذارد و مربیان و معلمان باید از این موقعیت برای تربعیت روحی و اخلاقی آنها استفاده کنند.

امام جمعه شهرضا گفت: در روایات زیادی بر اقامه نماز صبح در اول وقت تأکید شده البته اقامه نماز در اول  وقت در طول روز زمینه پایبندی افراد به تعالیم اسلامی و آموزه‌های معرفتی را فراهم کرده و آنها را در معرض انفاس قدسی خداوندی قرار می‌دهد./202/868/ب1

ارسال نظرات