۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۷۲۵۲۸
کدخدایی:

نظام با كسی شوخی ندارد و از هيچ كس نمی‌ترسد/ شورای نگهبان در مقابل خواسته‌های غيرقانونی مقاومت می‌كند

كدخدايي تأكيد كرد: شوراي نگهبان هيچ نگراني در آينده ندارد و هر كسي كه از صندوق بيرون بيايد را به عنوان برنده انتخابات اعلام مي‌كند اما در مقابل خواسته‌هاي غيرقانوني مقاومت مي‌كند براي آنكه نظام با كسي شوخي ندارد و از هيچ كس هم نمي‌ترسد.
عباسعلی کدخدایی

به گزارش خبرگزاری رسا، عباسعلی كدخدايي در «بيت الرضا(ع)» و جمع تعدادي از جوانان انقلابي محله مسعوديه تهران، ضمن تهنيت ميلاد با سعادت حضرت امام‌ عسکری(ع) در تبيين مفهوم «مقاومت و ايستادگي»‌ در آموزه‌هاي اسلامي اظهار داشت: استقامت و پايداري در تجربه بشري، هميشه به عنوان يك ارزش شناخته شده است و در آموزه‌هاي ديني و اسلامي، مقاومت در مسير صحيح؛ شرط موفقيت و پيروزي است.
سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: از واژه استقامت و مشتقات آن در تعابير قرآني و روايات به كّرات استفاده شده و تاريخ زندگي انبياء، پيامبر اسلام و ائمه هدي عليهم‌السلام مشحون از تحمل سختي‌ها و مشقات براي ابلاغ و تبليغ رسالت الهي بوده است.
كدخدايي با مرور تاريخ انقلاب اسلامي؛ مديريت امام خميني‌(ره) را به عنوان الگويي موفق از ثمربخشي پايداري و استقامت در تحقق اهداف اسلامي معرفي و تصريح كرد: مديريت حضرت امام بر مبناي آگاهي‌بخشي به مردم در ضرورت تشكيل حكومت اسلامي و پايمردي در تحقق آن شكل گرفت كه نهايتاً نتيجه‌اي جز پيروزي بر حكومت طاغوت نداشت.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان دفاع مقدس را نمونه موفق ديگري از مديريت امام راحل برشمرد و اظهار داشت: علي‌رغم حمايت‌هاي شرق و غرب از رژيم بعث، مديريت حضرت امام در جنگ تحميلي به علاوه ايثارگري و جانبازي مردم در تقديم شهداي عزيز، اجازه نداد حتي يك وجب از خاك ما كم و ذره‌اي از حيثيت ديني و ميهني ما لكه‌دار شود.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه‌ تبيين موضوع استقامت در نظام اسلامي با اشاره به تدابير رهبر انقلاب در بحث هسته‌اي و حضور فعال نظام در منطقه تأكيد كرد: اگر رهنمودها و مقاومت مقام معظم رهبري در طول دوران تحريم نبود اكنون ما به فناوري هسته‌اي نرسيده بوديم اگرچه در اين راه متحمل هزينه‌هايي همچون شهادت دكتر شهرياري‌ و دكتر علي‌محمدي‌ شديم.
كدخدايي افزود: در قضاياي سوريه، عراق و يمن نيز حتي برخي از افراد خسته شده بودند و اين سؤال را مطرح مي‌كردند كه چرا بايد به آنجا برويم و مقاومت كنيم. اين در حالي بود كه ما پيشتر شاهد بوديم گروهي از انسانهاي متدين و معتقد به آرمان‌هاي الهي در قالب حزب‌الله و با ايده گرفتن از استقامت حضرت امام و همچنين پيروي از دستورات مقام معظم رهبري، توانستند رژيم تا بن دندان مسلح اشغالگر قدس را به چالش بكشند.
سخنگوي شوراي نگهبان، آزادسازي حلب را مرهون تشخيص صحيح و درست رهبر انقلاب در هدايت و راهبري منطقه عنوان و خاطرنشان كرد: امروز كار به جايي رسيده است كه وزير خارجه آمريكا اعلام مي‌كند «ما از موضع روسيه و ايران درباره سوريه حمايت مي‌كنيم» يا تركيه كه خود معبري براي داعش و تروريست‌ها بود در مذاكرات شركت مي‌كند و اين معنايي جز پذيرش پيروزي مقاومت در منطقه ندارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، نهم دي‌ماه 88 را مثال موفق ديگري از ثمره مقاومت دانست و گفت: قرائن و شواهد نشان مي‌دهد، دشمن پس از به نتيجه نرسيدن در تحميل جنگ، غائله منافقين و بحث هسته‌اي، بر روي اثربخشي بر انتخابات و اينكه انتخابات در ايران سالم نيست، سرمايه‌گذاري كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان افزود: متأسفانه برخي ساده لوحان اين وضعيت را يا متوجه نشدند يا به هر دليلي از آنها تبعيت كردند و شعار كميته صيانت از آراء و تشكيل هيأتي فراقانوني و بدون دخالت شوراي نگهبان را مطرح كردند. هيأت و كميته‌اي كه مجوز و مصوبه‌ قانوني براي آن پيش‌بيني نشده بود. اگر سازوكار انتخابات را قبول نداشتند چرا موقعي كه صلاحيت شان تأييد شد، حرفي نزدند؟!‌
كدخدايي تأكيد كرد: شوراي نگهبان هيچ نگراني در آينده ندارد و هر كسي كه از صندوق بيرون بيايد را به عنوان برنده انتخابات اعلام مي‌كند اما در مقابل خواسته‌هاي غيرقانوني مقاومت مي‌كند براي آنكه نظام با كسي شوخي ندارد و از هيچ كس هم نمي‌ترسد. يادمان نمي‌رود، آن آقايي كه الان وزير است نزد مقام معظم رهبري در سال 88 اعلام كرد؛ تقلب امكان‌پذير نيست اما ما در صلاحيت فلان كانديدا ترديد داريم. خب، اين ديگر در صلاحيت شما نيست. اگر با آن داوطلب مشكل شخصي داريد، ربطي به نظام و انتخابات ندارد. نمي‌شود كه يك بام‌ و دو ‌هوا عمل بكنيد. يك جايي قبول بكنيد و يك جايي كناره‌گيري بكنيد.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان با بيان اينكه اين نهاد به ايستادگي خود در سال 88 افتخار مي‌كند، گفت: حرفهايي كه در آن موقع مي‌زدند، هيچكدام مبناي قانوني و صحت نداشت و برخاسته از يك توطئه خارجي بود كه متأسفانه برخي فريب خوردند و در نتيجه خسارت‌هايي به نظام و مردم وارد شد البته جمهوري اسلامي ايران از مسير صحيح خود خارج نشد و اين به يُمن ايستادگي و مقاومتي بود كه تحت نظارت و هدايت رهبر معظم انقلاب انجام شد.
كدخدايي در بخش پاياني سخنان خود در پاسخ به سؤالي درباره مشورت شوراي نگهبان با رهبر معظم انقلاب در فرآيند بررسي صلاحيت‌ها، اظهار داشت: شوراي نگهبان يك نهاد قانوني است كه مسير خود را مي‌رود. البته اگر ايشان فرمايشي داشته باشند مثل زماني كه دو نفر از كانديداها (معين و مهرعليزاده) را در قالب حكم حكومتي تأييد كردند و به طور عمومي اعلام شد.
وي در توضيح مصاحبه اخير خود مبني بر بررسي صلاحيت رئيس‌جمهور مستقر، تصريح كرد: بحث ارزيابي كار دولت، بحث ديگري است. من يكي دو نكته در مصاحبه‌ها گفته بودم كه ممكن است برخي تعابير ديگري داشته باشند. عرض من اين بود كه صلاحيت همه رؤساي جمهور و نمايندگان مجلس در همه ادوار بررسي خواهد شد و اين مطلب جديدي نيست و رويه هميشگي شوراي نگهبان مطابق قانون بوده است
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به س‍ؤالي درباره واكنش شوراي نگهبان به حضور اصلاح‌طلبان فعال در فتنه در انتخابات آتي به منظور تحت فشار قرار دادن شوراي نگهبان، گفت: فتنه يك شاخص براي شوراي نگهبان و نظام هست. حضرت آقا اخيرا فرمودند كه 9دي روزي ماندگار در تاريخ است. كساني كه در فتنه حضور مؤثر داشتند از شوراي نگهبان انتظار نداشته باشند كه از اختيارات قانوني و خواست مردم كوتاه بيايد.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان درباره صلاحيت نماينده‌اي كه پس از دوره نمايندگي به عدم التزام به ولايت و نظام مي‌رسد، گفت: اگر من به عنوان عضو شوراي نگهبان، مرتكب جرمي بشوم ديگر نمي‌توانم در شوراي نگهبان بمانم و قطعاً در دوره بعد من را كنار خواهند گذاشت و اين موضوع امري بديهي است. همين موضوع درباره نمايندگان نيز صادق است.
يكي از حضار پرسيد، چرا مسئولين نظام كاخ‌نشين شده‌اند و اهداف از انقلاب را فراموش كردند؟ كدخدايي پاسخ داد: واقعاً يكي از آفت‌هاي هر نظام بحث اشرافي‌گري است. اشرافي‌گري با استفاده از مواهب الهي فرق مي‌كند. كسي مانع زندگي مرتب و منظم افراد نيست. حكومت هم در همه ادوار تلاش مي‌كند رفاهي براي مردم فراهم بكند. رفاه به خودي خود بد نيست اما اشرافي‌گري با زندگي مرتب و منظم انسان فرق مي‌كند. قطعاً هر جايي كه اشرافي‌گري رخنه بكند يك آسيب جدي براي آن نظام سياسي است و بايد با آن برخورد شود.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه وظيفه مردم در دوراني كه دولتمردان اهل استقامت نباشند، چه خواهد بود؛ اظهار داشت: پيروي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري، حضور در صحنه و توجه به مصالح نظام در هر جايي از اهم وظايف است. مردم در درجه اول، به هر كسي را كه تشخيص مي‌دهند انسان ناصالحي است و از مسير انقلاب دور شده‌، رأي ندهند. دومين گام، مطالبه از همه مسئولين است. از جمله ما در شوراي نگهبان كه در مسير انقلاب حركت كنيم، اگر ما هم اشتباه كرديم به ما تذكر بدهيد. ما امر به معروف را نبايد فراموش بكنيم. اين موضوع فقط بين من و شما به عنوان شهروند مطرح نيست. شما هم بايد به مسئولين امر به معروف بكنيد و مطالبتان را بگوييد.
كدخدايي درباره وظيفه حكومت اسلامي در برپايي تحقق عدالت جهاني به رهبري حضرت ولي‌عصر(عج)، گفت: همه پيامبران عظيم الشأن از آدم تا خاتم و همه ائمه هدي و اولياء الهي براي تحقق عدالت آمدند. در مقدمه قانون اساسي، هدف از انقلاب اسلامي تحقق عدالت جهاني است. براي تحقق عدالت هم بايد مبارزه و ايستادگي كرد و هم بايد جان و مال داد البته ما مدعي نيستيم كه عدالت به طور كامل محقق شده است ولي مدعي هستيم كه در مسير تحقق عدالت هستيم.
سخنگوي شوراي نگهبان در خاتمه اين جلسه درباره نظر شوراي نگهبان در صورت نامزدي برخي از داوطلبان، تصريح كرد: از من غيب‌گويي نخواهيد من اهل غيب نيستم. فقط مي‌توانم موازين را بگويم و در مورد هر كدام از افراد، اكنون هيچ كس نمي‌تواند اظهارنظري بكند و هر اظهارنظري نسبت به تمام افراد فاقد اعتبار است. زماني كه افراد ثبت‌نام كردند و در شوراي نگهبان بررسي شد، آن وقت مي‌توان نظر شوراي نگهبان را پرسيد./1323/د101/ج1

ارسال نظرات