۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۷۲۲۷۵
امام جمعه موقت بیرجند:

امنیت روانی جامعه با حفظ حجاب محقق می شود

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شخصیت و کرامت زن با حجاب آن حفظ می شود، گفت: امنیت روانی جامعه با حفظ حجاب محقق می شود، حجاب حق الناس است و با بدحجابی حق همسر و فرزندان ضایع می شود.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علیجان دلدار، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه با بیان اینکه نخستین صفت و ویژگی بندگان خدا داشتن تواضع و خشوع است، اظهار داشت: تواضع و خشوع کلید ایمان و کبر و غرور کلید کفر و بی دینی است، انسان های متواضع در مقابل حق خاشع هستند.

وی علم و بردباری را دومین ویژگی بندگان خدا دانست و گفت: روح مقاوم و بزرگ در مقابل سختی ها و مشکلات صبر و بردباری است، عبادت خدا و ترک محرمات سخت است اما باید در مقابل این سختی عبادت و بندگی خدا باید صبر و مقاومت داشته باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: عبادت خالصانه و مناجات شبانه، خوف و ترس از مجازات و کیفر الهی، انفاق دائمی و اعتدال و دوری از افراط و تفریط در انفاق، توحید خالص، پاکی از آلودگی به خون بی گناهان، داشتن عفت و پاکدامنی و احترام به حقوق دیگران از دیگر ویژگی های بندگان خدا است.

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: انسان باید طوری زندگی کند که در برابر اولیای خدا و روز جزا سربلند بیرون بیاید و باید نور توحید در زندگی اجتماعی، فردی، سیاسی و خانوادگی انسان روشنگر راه باشد.

وی ادامه داد: برای جان دیگران احترام قائل شویم، به حکم عقل و به حکم دین شخصیت انسان ها، آبرو و اعتبار اجتماعی انسان ها محترم است و نباید به شخصیت دیگران تعرض کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شخصیت انسان ها را با غیبت، تهمت و بدگویی پشت سر آن ها پایمال نکنیم، خاطرنشان کرد: مال و زندگی انسان ها ارزشمند است و نباید به مال برادر مؤمن خود تعرض کنیم.

حجت الاسلام دلدار اظهار کرد: عبادت تنها نماز و روزه نیست بلکه برای عبادت خدا و برای اینکه در پرتو عبادت خدا رشد کنیم باید به حقوق بندگان خدا که جز بزرگترین عبادت است احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه جامعه سالم و بی کینه جامعه ای است که انسان ها به حقوق همدیگر احترام بگذارند، افزود: عدالت یکی از پایه های حکومت تمام انبیاء الهی بوده است و این عدالت در صورتی محقق می شود که جامعه نسبت به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.

امام جمعه موقت بیرجند به 17 دی ماه سالروز توطئه استثماری کشف حجاب اشاره کرد و گفت: زن مسلمان باید در راه رفتن وقار و حیا داشته باشد و نباید طوری راه برود که جلب توجه کند، همه تلاش خود را برای حفظ حجاب و رعایت حیاء و پاکدامنی به کار ببرند.

حجت الاسلام دلدار حجاب زن را عرصه ای برای جهاد دانست و تصریح کرد: رستگاری جامعه و تک تک افراد و خانواده در حیاء و حجاب و پاکدامنی است، حجاب گوهری گرانبها می باشد که دشمنان زیادی را دارد.

وی با بیان اینکه شخصیت و کرامت زن با حجاب آن حفظ می شود، ادامه داد: امنیت روانی جامعه با حفظ حجاب محقق می شود، حجاب حق الناس است و با بدحجابی حق همسر و فرزندان ضایع می شود.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: زنی با بدحجابی خود در تمام ناهنجاری هایی مانند طلاق های اجتماعی و عاطفی و گرفتار شدن برهی از افراد در گناه و فحشا سهیم است.

حجت الاسلام دلدار افزود: حجاب گوهری است که دشمن برای آن سرمایه گذاری زیادی کرده اند، دشمن تمام توان خود را بسیج کرده و امکانات خود را میدان آورده و اتاق های فکری را تشکیل داده است تا با رواج کردن بی بندوباری سبب شود جوان اسلامی هویت خود را از دست بدهد.

وی اضافه کرد: دشمن با 61 مؤسسه ای که در اختیار دارد و گاهی سرمایه ها و بودجه هایی که در اختیار این مؤسسات قرار دارد برابر تمام بودجه ایران است تلاش می کند جوانان ما را بی هویت کنند و با برداشتن مقنعه دختران و زنان به اهداف خود نزدیک شوند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نباید در میدان دشمن بازی کنیم، اذعان داشت: جنگ امروز جنگ فرهنگ ها است و دشمن تلاش می کند با فضای مجازی و ماهواره فرهنگ خود را بر ما مسلط کند.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به 10 ربیع الثانی سالروز رحلت حضرت فاطمعه معصومه(س)، گفت: پیروزی با فرهنگ اسلام و معنویت است البته برای پیروزی باید تلاش کنیم به دامن اسلام و قرآن و عترت برگردیم.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) به مقامی رسیدند که امام رضا(ع) می فرمایند هر کسی که خواهرم را در قم زیارت کند مانند این است که من را زیارت کرده است، افزود: حضرت معصومه(س) دومین زن بعد از حضرت زهرا(س) هستند که از ناحیه معصوم زیارت نامه دارند و دارای مقام شفاعت هستند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: در کنار مرجع منور حضرت معصومه(س) برکات زیادی با شکل گرفتن حوزه علمیه  رقم خورده است و انسان های بزرگی مانند امام راحل(ره) از آن حوزه برخاستند، این ها برکات ایمان و پاکدامنی و عبادت خدا است.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه 19 دی ماه سالروز قیام مردم قم است، تصریح کرد: مردم با بصیرت با قیام خود و با پیروی از روحانیت و همگام با روحانیت جرقه به وجود آمدن انقلاب اسلامی را ایجاد کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت احمدی روشن دانشمند هسته ای ایران، عنوان کرد: شهید والامقام با زندگی ساده و بی تجمل خود و با همت و پشتکار مثال زدنی راه روشنی جلوی همه جوانان گذاشت، در شرایطی که ذخیره اورانیوم 20 درصد داشت به اتمام می رسید و صنعت دارویی کشور دچار نگرانی شده بود و دشمن نیز به بهانه های مختلف به ما اورانیوم 20 درصد نمی داد این شهید با تعدادی از دانشجویان خود با همت اورانیوم 20 درصد را تولید کردند و دشمنان حیرت زده شدند./201/880/ب1

ارسال نظرات