۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۷۱۹۳۸
انصارالله یمن:

توطئه سعودی ها برای اشغال شبوه شکست خورد

سخنگوی رسمی انصارالله یمن روز چهارشنبه گفت: قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی با حمایت یمنی ها توانستند توطئه عربستان و مزدورانش را که از چند ماه پیش در شبوه طراحی شده بود، خنثی کنند.
توطئه سعودی ها برای اشغال شبوه شکست خورد

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش مردمی انصارالله یمن گفت: دشمن پس از شکست در زمینه هرگونه پیشروی به سمت استان صنعا پایتخت یمن به شبوه بازگشت اما این بار از سوی مردم یمن طمع شکست بزرگتری را پس از چند ماه طراحی توطئه آن، چشید.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی صبح امروز با اجرای عملیات ویژه توانستند مواضعی از استان شبوه را که چند روز قبل به دست مزدوران عربستانی افتاده بود، پس بگیرند.

یک منبع نظامی گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی امروز با اجرای عملیات گسترده توانستند کنترل منطقه جبل الشبکه، العلم، تپه شنی ومنطقه السلیم در جبهه عسیلان استان شبوه را به دست بگیرند.

این منبع افزود: این عملیات نظامی منجر به بازگشایی جاده منطقه الصفراء و فرار مزدوران عربستانی از آن شد.

در این عملیات نیروهای یمنی یک تانک، خودروی نظامی عربستانی دو خودروی نظامی اماراتی نوع بی ام بی و مقادیری سلاح و مهمات از مزدوران عربستانی به غنیمت گرفته شد.

همچنین در این عملیات شماری از مزدوران سعودی کشته ویا زخمی شدند.

به نوشته ایرنا، عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

به عقیده کارشناسان، تجاوز نظامی دولت ریاض به یمن هیچ دستاورد نظامی و بین المللی برای حاکمان آل سعود نداشته و یمنی ها را دچار رنج و آوارگی و کشورشان را ویران کرده است./982/ب102/د

ارسال نظرات