۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۷۱۱۲۱
حجت الاسلام علم الهدي:

روحانيان كاروان‌هاي عتبات احكام مورد نیاز را به مردم آموزش دهند

مسؤول بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف گفت: روحانيان كاروان هاي عتبات احكام مبتلابه را كه در اين سفر زيارتي بيشتر براي مردم ضرورت دارد به آنان آموزش دهند.
علم الهدی مسئول بعثه رهبري در نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام علم الهدي در ابتداي اين جلسه كه با تلاوت آياتي از قرآن كريم آغاز شد گفت: راه ما راه هدايتگري است و بايد هدايت ما نيز جمعي باشد.

وي تأكيد كرد: نبايد بگوييم سه نفر را هدايت كرديم خدا را شكر زيرا از جمعيت 40 نفره جذب فقط سه نفر خيلي كم است.

مسؤول بعثه رهبري در نجف اشرف بيان داشت: بايد با اعمال و رفتارمان مردم را جذب و كار فرهنگي كنيم زيرا همه چيز به سخنراني ختم نمي شود.

وي خطاب به روحانيان كاروان ها ادامه داد: نبايد شما عزيزان در امر هتل ها دخالت كنيد چون كار ما چيز ديگري است؛ زائر بايد از ما از آداب زيارت سئوال كند و بايد از معارف بپرسد.

حجت الاسلام علم‌الهدي با بيان اينكه روحانيان بايد رفتار مناسبي با مردم داشته باشند بر لزوم پرهيز از شوخي زياد تأكيد كرد و گفت: بيان احكام مناسب و مبتلابه مردم همچنين برخورد مناسب با عوامل عراقي و مردم عراق از ديگر كارهايي است كه بايد به زوار آموزش داده شود.

همچنين حجت الاسلام جلالي از اساتيد حوزه در ابتداي جلسه با تأكيد بر استفاده از فرصت ها بيان داشت: بايد از فرصت هاي زندگي مانند فرصت جواني و فرصتي كه الان در زيارت داريم بهره لازم را ببريم.

وي اضافه كرد: نبايد در باب معنويات براي زائرين كم بگذاريم چون ممكن است اين فرصت براي زائر تكرار شدني نباشد./1330/102/ب3

ارسال نظرات