۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۰۰۹۷
مدير رسانه‌اي نهاد نخست‌وزيري تونس:

تفكر وهابيت با سرمايه عربستان در تونس عقيم ماند

مدیر رسانه ای نهاد نخست وزیری تونس گفت: متأسفانه افكار وهابي با سرمايه عربستان سعودي به آرامي وارد فضاي علمي - دانشگاهي شد اما مورد استقبال فرهيختگان تونسي قرار نگرفت.
وهابيت

به گزارش خبرگزاری رسا،  محمد اسدي‌موحد، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با غفران الحسيناني، مدير امور رسانه‌اي در نهاد نخست‌وزيري تونس، ديدار و گفت‌وگو كرد.

محمد اسدي‌موحد در آغاز اين ديدار با بيان اينكه رسانه‌هاي استكباري و صهيونيستي با تمام توان به دنبال ايجاد فضاي مسموم بين مسلمانان و تشديد فتنه و اختلاف بين مسلمانان هستند، گفت: آزادي حلب و جنجال رسانه‌هاي وابسته به استكبار، نمونه بارزي از شيطنت رسانه‌هاي دشمن است.

وي افزود: ايجاد روابط علمي و تقويت گفتمان‌هاي بين مذاهب و نشست نخبگان يكي از راهكارهاي مقابله با امپراطور رسانه‌اي استكبار است.

اسدي‌موحد ادامه داد: علما و مراجع شيعه و در رأس آنان رهبر معظم انقلاب اسلامي، فتاوايي بر ضرورت احترام به مقدسات ديگر مذاهب و وجوب احترام به زوجات النبي (ص) و اصحاب پيامبر (ص) صادر كرده‌اند و همواره منادي وحدت بين مسلمانان هستند.

رايزن فرهنگي كشورمان ادامه داد: رفتار بعضي از افراد جاهل و نادان شيعه را نبايد به حساب مذهب جعفري گذاشت و به قول رهبر انقلاب، آنان شيعيان انگليسي هستند.

وي تأكيد كرد: الگوي همزيستي مسالمت‌آميز و تسامح ديني كه در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد، در آسيا و خاورميانه كم نظير است.

در ادامه غفران الحسيناني با بيان سخناني از جمله اينكه متأسفانه تلاش رسانه‌ها و شبكه‌هاي تلويزيوني و اجتماعي با هدف ايجاد اختلاف بين شيعه و سني است، گفت: اساتيد دانشگاه‌هاي تونس عمدتاً به عربستان دعوت مي‌شوند و متأسفانه افكار وهابي به آرامي وارد فضاي علمي و دانشگاهي اين كشور شده است. البته تفكر و انديشه وهابيت آنگونه كه عربستان سرمايه‌گذاري كرده است، در جامعه تونس مورد استقبال واقع نشده است.

مدير امور رسانه‌اي در نهاد نخست‌وزيري تونس در ادامه سخنانش با اشاره به اينكه در حال نوشتن پايان‌نامه دكتري با موضوع تفسير فلسفي قرآن از نگاه و منظر ملاصدرا است، گفت: اين موضوع در تونس جديد است؛ بنابراين نياز به دسترسي به منابع تفسيري فلسفي دارم تا بتوانم روش تفسيري اين عالم و فيلسوف شيعه را تبيين كنم.

رايزن فرهنگي كشورمان با استقبال از نگارش اين پايان‌نامه و اعلام كمك براي تأمين منابع مورد نياز مطالعاتي، پيشنهاد سفر غفران الحسيناني به ايران را براي يك فرصت مطالعاتي به منظور تكميل پايان‌نامه و مصاحبه با علما و فلاسفه ايران و دسترسي به منابع بيشتر ارايه داد./982/ب102/د

ارسال نظرات