۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۷۰۰۲۴
معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری:

عطش جهانی در فراگیری مسائل دینی وجود دارد

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که آستان قدس رضوی ظرفیت بسزایی داشته و تجارب زیادی را می تواند منتقل کند، گفت: مبلغان زباندان موحدی داریم که باید در صدد رفع شبهات دینی زائران امام رضا(ع) بکوشند.
محمد رضا باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد رضا باقری، معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری، شب گذشته در همایش راهکارهای تعامل حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) با فعالان فرهنگی بین الملل در آستان قدس رضوی گفت: به سبب حضور 28 ساله در سیاست خارجه شاهد رصد وقایعی در طول عمر خود بودم که جذابیت مضاعفی برایم داشت.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و آیت الله هاشمی شاهرودی در زمان ریاست جمهوری عبد الله واد، وقتی به او هدیه ای را می دهند، او اینطور بیان می کند که این هدیه از دست سید و انسان شریف، گویی از دست اهل بیت است.

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری افزود: رییس جمهور وقت ترکیه که فردی لائیک محسوب می شود هنگامی که به مشهد مقدس پای می گذارد، با حضور در برابر پیشگاه امام رضا(ع) همچون مسلمانان اظهار ارادت می کند و به اطرافیان خود می گوید که مرا شبانه به حرم بیاورید تا راز و نیاز کنم.

باقری با بیان این که ظرفیت بالایی در سراسر دنیا به سبب دریافت معارف  نبوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مشاور بشار اسد نیز چندین فرزند خود را با توسل به امام رضا(ع) گرفته که امروز تبدیل به مبلغی در جهان شده است و این نشان می دهد ظرفیت بالایی در جهان وجود دارد.

وی با بیان این که در دنیا میلیون ها دلار صرف می کنند تا برنامه ای ساخته شود و عده ای را پای فیلم بنشانند، تصریح کرد: ما بدون صرف این هزینه های گزاف، حرم مطهر امام رضا(ع) را در اختیار داریم که مردم در این مکان مقدس حضور یافته و ساعت ها اینجا می نشینند تا به آرامش روحی خاصی دست پیدا کنند.

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که نخستین درخواست ما از آستان قدس رضوی برگزاری نشست های متولیان تولیت های ایران و عراق بود که نخستین جلسه آن برگزار شد، گفت: سه شنبه و چهارشنبه برای هماهنگی دومین نشست اجلاسیه، در آستان قدس رضوی به گفتگو می پردازیم.

باقری با بیان این که آستان قدس رضوی ظرفیت بسزایی داشته و تجارب زیادی را می تواند منتقل کند، بیان کرد: مبلغان زباندان موحدی داریم که استاد حوزه و دانشگاه بوده و باید اینان که مسلط به چندین زبان زنده دنیا هستند، در صدد رفع شبهات ذهن زائران امام رضا(ع) کوشیده و معارف دین را به آنان القا کنند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان علیه مسلمانان پیرو اسلام درباره تحریف قرآن کریم بیان کرد: رسالت ما در خنثی کردن این توطئه هدیه قرآن چاپ شده جمهوری اسلامی به زائران امام رضا(ع) است.

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری پررنگ شدن سخنرانی های اردو و انگلیسی در حرم مطهر امام رضا(ع) همراه با سخنرانی های عربی، چاپ زیارت نامه به زبان انگلیسی و رایگان شدن کتب و منشورات را به عنوان سه خواسته دیگر خود از آستان قدس رضوی عنوان کرد و افزود: کتابی از حضرت آیت الله مکارم چندی پیش به زبان هندی منتشر کند و اعتقاد دارم از این قبیل کتب را باید به زائران در راستای اعتلای دینی آنان هبه کرد./202/864/ب1

ارسال نظرات